בעלי אופנועים מחויבים לעשות ביטוח רכב שהוא ביטוח חובה. זאת, מתוקף תקנות הביטוח לרכבים ממונעים משנת 1970. דווקא אופנוענים נתונים ליותר סיכונים בכביש משום שהם חשופים יותר ופחות יציבים וגם פחות נראים. האופנועים הופכים לכלי רכב גניב יותר משום קלותם וקלות העברתם ממקום למקום. משום כך, הן ביטוח חובה והן ביטוח מקיף הם ביטוחי רכב שיעלו למבוטח יותר מהממוצע לנהג רכב פרטי. מלבד ביטוח חובה ומקיף, ישנו גם ביטוח צד ג', אילו האופנוע גרם בעצמו נזק לרכוש תוך נסיעתו או החלקתו. כך מסים לכסות את כל הסיכונים האפשריים על הכביש ומחוץ לו.
ביטוח חובה לאופנוע – מה משפיע על המחיר ואיך רוכשים?
בביטוח חובה, ההשפעה על המחיר היא בעיר הנתונים שעימם מגיע הרוכב הקבוע על האופנוע והנתונים של האופנוע עצמו. ישנם דגמים מסוכנים יותר ונתונים ליותר תאונות דרכים המסכנות חיי אדם, ישנם נהגים שאפשר לחוש מתוך היסטוריה מתועדת שלהם כי יש להם סיכוי לעשות תאונת דרכים מסוכנת.
טיפים להוזלת ביטוח אופנוע
ראשית כשמדובר על ביטוח יש לפעול כדי להוזיל את דמי ההשתתפות העצמית. ככל שאלו יהיו נמוכים ויוזילו את מחיר הביטוח השנתי – בשעת הפעלת התביעה אלו יעלו יותר, כלומר המבוטח ישלם מכספו יותר כדי לפתוח תביעה ומעבר לכך יקבל החזרים. ניתן גם לעשות השוואת מחירי ביטוח אופנוע.
ריידרים נוספים לאופנועים
ישנו ביטוח לנגרר – נגררים נושאים בעול ביטוח חובה נפרד או כיסוי משלים, וכן ביטוח לצד שלישי. רבים מהמבוטחים לא מבטחים בביטוח מקיף, משום שהוא יקר יחסית ואינו משתלם ביחס למחיר האופנוע. לכן, מפרידים ביטוח צד שלישי מהביטוח המקיף ועושים רק על צד שלישי ביטוח מותאם לנהג הקבוע של האופנוע.