מה זה קופת גמל?

קופת גמל היא למעשה תוכנית חיסכון לטווח ארוך או לטווח בינוני, כאשר המטרה שלה היא לחסוך כספים לצורך שימוש במועד מאוחר יותר בעתיד, כלומר בגיל הפנסיה. מדובר בשם הכולל בתוכו את קבוצת המכשירים הפנסיוניים.  בקופת הגמל נרשמות פעולות כמו הפקדות לחשבון, משיכות, תשלומי דמי ניהול ורווחים או הפסדים על השקעות שנעשו בקופת הגמל. ישנן מגוון קופות גמל אליהן ניתן להצטרף לפי סטטוס התעסוקה.

מלא פרטיך ונציגי הגופים המסומנים יחזרו אליך בהקדם:

coinsאפיקי השקעה נוספים:
subIphone
subIphone
subIphone
 
קבלו הצעות לקופות גמל
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר

קופות גמל


קופות הגמל לא נועדו רק כדי לגמול את המשקיעים מהכספים לתקופה מסויימת, אלא כדי לגמול להם לאחר אותה תקופת חיסכון. לכל אחד ישנו אפיק השקעות שיתאים לו פחות או יותר, תוכנית חיסכון מיוחדת משלו, שמתאימה למטרותיו וליכולותיו בטווחי זמן שונים. זו יכולה להיות השקעה לטווח זמן קצר של אפילו יום אחד או ארוך למשך שנים, העיקר למצוא את האפיק הטוב ביותר, שמנוהל על ידי בית השקעות מצליח, בנק או כל מנהל תיקי השקעות אחר. כל המשקיע בקופת גמל זוכה ליהנות לאחר זמן מסוים של השקעה מתשואת הרווחים כפי שהיא מחולקת בין כל חברי הקופה באופן יחסי.

הטבות מס של קופות גמל לשכירים ולעצמאים
שכיר יהנה מהפקדה לקופת גמל על ידי מעבידו בכל חודש, ולא רק מזאת, אלא גם מהטבת מס אשר מופחתת משכר העובד. את ההטבה במס ניתן לקבל רק לאחר העברת אישור הפקדה לרואה החשבון (חשב השכר) של מקום עבודתו, יחד עם הגשת טופס 135 לפקיד השומה. עצמאי ינהג באופן דומה, וייהנה מהטבת המס רק באותה שנת מס בה בוצעה ההפקדה, וגם מהטבות מס לגבי הפקדות שהופקדו לקופות גמל של בני זוג וילדים.

אפיקים פופולאריים בהפקדות לקופת גמל
ישנם אפיקים פופולאריים יותר לקופות גמל אשר שם מרבים האנשים משקיעים, משום שכאן מדובר על אפיקים מתונים יחסית שאין בהם תנודות "מסוכנות" אלא רווח מסוים שהוא בדרך כלל נמוך יותר אולם מתעצם ככל שהזמן בהפקדה עובר. מדובר על אפיק פק"ם – פקדון קצר מועד, או תוכניות חיסכון שונות לטווח זמן ארוך – יש בהן גם מרכיב פנסיוני.

קופת גמל, או קרן השתלמות?
 ראשית, מבחינת מס – אין הטבת מס לשכיר בהפקדה לקרן השתלמות, בניגוד לקופת הגמל.  המדינה מעודדת את ההשקעה בקופת הגמל, לכן מעניקה את הטבות המס לשכירים ועצמאים עד 35%. כדי לבחור מבין השתיים רצוי לפנות לייעוץ פנסיוני או ליועץ להשקעות.
 

מאמרים:

דאג לפנסיה עוד בזמן העבודה

דאג לפנסיה עוד בזמן העבודה

כשאתם חותמים על הסכם עבודה, יש למלא את שאר הסידורים מיד. אחד מהסידורים הללו הוא הסדר הפנסיה, ובמידה שזה "ישכח" (אולי לאורך שנים רבות), מדובר על הפסד לא קטן של רווחים אפשריים לעתיד. המשך...
כיצד מומלץ לחסוך לעתיד ילדינו?

כיצד מומלץ לחסוך לעתיד ילדינו?

כאשר רוצים להגשים חלום לילד או פשוט לחסוך לרווחתו – למען עתיד כלכלי נוח יותר, רצוי לאגור בין 150-400 אלפי שקלים. איך עושים את זה במהלך חיים שבו ישנה משפחה עם כמה ילדים? המשך...

לקריאה נוספת:

callus