מה זה מסחר במטח?

עבור אנשים העושים את צעדיהם הראשונים בשוק ההון והמסחר בבורסה, ועבור אלו שכבר מכירים את עולם הכלכלה היכרות בסיסית טובה, תחום המסחר במט"ח הוא אחד התחומים אשר יכולים להעניק כלים טובים ביותר ליצירת רווחים בעבודה קלה. שוק המסחר במט"ח מגלגל ברחבי שווקי העולם כולו סכומים אדירים של כסף שקשה אפילו לתפוס, וניתן לסחור בכל סוגי המטבעות. החכמה היא לדעת איזה מטבע נהנה מעלייה צפויה בשערים, מה כדאי לקנות ומה עדיף למכור. לא מדובר בהימור אלא בפעולות פיננסיות המתבססות על ניסיון וידע רחב, ועל יכולת ניתוח מדויקת של התנודות הכלכליות בעולם.

מלא פרטיך ונציגי הגופים המסומנים יחזרו אליך בהקדם:

coinsאפיקי השקעה נוספים:
subIphone
subIphone
subIphone
subIphone
subIphone
subIphone
 
קבלו הצעות למסחר במט"ח
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר

מסחר במט"ח


בשוק ההשקעות ישנם שחקנים רבים, ביניהם המט"ח. כיום מדי יום סוחרים במט"ח בסדר גודל של כשלושה טריליון של דולרים במטבעות השונים – ובעיקר במטבע האמריקני, כשמוסדות וגופים רשמיים סוחרים בו: בנקים (מסחריים ומרכזיים), ספקולנטים, ממשלות, תאגידים ועוד. המט"ח הינו מסחר במטבע – חוץ. בעצם פעולת המסחר במט"ח תלויה במכירה וברכישה של המטבעות, וזה עובד על עיקרון הביקוש וההיצע. בודקים באופן שוטף את רמת הביקוש של מטבע בין לאומי מסוים, ואפשר אפילו לבנות תחזיות עתידיות על פי תבניות תצפית מסוימות אשר יועצי השקעות יודעים להכין.

כדי לקרוא את פני השטח, צריך להכיר את המושגים
מסחר במט"ח הוא תחום עיסוק מפותח שמכיל מושגים שונים. זה מתחיל משוליים (Margin) שמהווים את הסכום הבסיסי שמשלמים על מנת להתחיל ולסחור במט"ח. כשרוצים לומר סחר במטבע חוץ, אפשר גם לומר FOREX – כלומר Foreign Exchange, ישנם צמדים של מטבעות שנסחרים יחדיו, וכל אחד מהם נקרא פיפס – Pips Points, יש אפשרות אפילו להגביל את ההפסד על ידי Stop Loss, או הגבלת רווח – Take Profit.

צמדי מטבעות מט"ח
בכל צמד מטבעות נבחר ישנו מטבע חזק יותר או חזק פחות. כך כשמגדירים מיהו המטבע המוביל יאמרו אותו תמיד ראשון, כמו למשל "שער הדולר שקל, עומד על 4.1608" למשל. ישנם צמדי מטבעות מקובלים שהם מכנה משותף בין מדינות שונות למשקיעים או למי שמבצע את העסקאות במט"ח.

מה לעשות לפני שנכנסים לסחור במט"ח?
רצוי להתייעץ עם מומחים לעניין המסחר במט"ח לפני הכניסה לשוק. חשוב לדעת שמוטל גם מס על הרווח, כך שלעתים לא כדאי להכנס לתחום המסחר הזה מלכתחילה. בנוסף, השקעות לטווח הקצר מאופיינות בדרך כלל בקבוצות סיכונים גדולים יותר ולהיפך – לכן מומלץ למתחילים להשקיע דווקא בהשקעות לטווח זמן ארוך.
 

callus