מדריך לשימוש נכון בקופה רושמת


אם בעבר קופה רושמת הייתה עבור קבלת תשלום מלקוחות, כיום היא הפכה לקופה שיכולה לתת פיקוח על הסחורה, ניפוק של מידע ודוחות ועוד ועל כן הפכה לפופולארית ונחוצה לבעלי עסקים. אז מהי בדיוק קופה רושמת, מהם היתרונות שלה וכיצד אפשר לבחור את הקופה הרושמת המתאימה לעסק? המשיכו בקריאה ותגלו.
 

קופה רושמת מול קופה ממוחשבת

 
קופה רושמת היא קופה בסיסית שאין לה יותר מדי פונקציות ואילו קופה ממוחשבת היא קופה מבוססת מחשב והיא מגיעה עם תוכנה לניהול העסק והמוצרים שהוא מוכר. קופה ממוחשבת מתאימה לבעלי עסקים גדולים, שצריכים לנהל מלאי, לבצע מעקב על מועדוני לקוחות, להנפיק מחירים מיוחדים (כמו מחירי מבצע והנחות) וכו'. על מנת להבין איזו קופה נדרשת לכם, אתם צריכים להכיר קודם כל בצרכי העסק שלכם. 
 

מהם היתרונות של קופות ממוחשבות?

 
-ניתן לעקוב אחרי הקניות של לקוחות ואחרי הרגלי הצריכה שלהם. כך ניתן לנתח את הנתונים ולהבין איזה מוצרים בעסק הם מוצרים שנמכרים ואיזה הם מוצרים שלא נמכרים.
 
-ניתן לקבל תשלום במהירות ובכך לא לעכב את הלקוחות שגם מחכים לביצוע התשלום. קופה ממוחשבת היא יעילה וגם מהירה.
 
-נוחה ופשוטה לשימוש. היתרון העצום שיש לקופה הממוחשבת הוא שהיא מבוססת על מחשב. זאת בניגוד לקופה הרושמת. הדבר גורם לכך שכל מי שעובד איתה, יכול לעבוד בצורה קלה.
 
-אפשר לבצע מעקב על מלאי של מוצרים. כך אפשר לדעת איזה מוצרים עומדים להיגמר ולהזמין אותם מבעוד מועד.
 
-אפשר למכור איתה מוצרים שיש עליהם הנחות מיוחדות לחברי מועדון או אפילו להקליד תווי קנייה וכל זאת מבלי להזדקק לחישובים מיוחדים.
 
-בזכות הקופה הממוחשבת אפשר לשלוח הודעות ללקוחות. הודעות כאלה כוללות מידע לגבי מבצעים והנחות שהעסק מציע.
 
-ניתן להוציא דוח הכנסות והוצאות לטווח הארוך ולטווח הקצר. הדוח יכלול נתונים לגבי ההוצאות של העסק ולגבי ההכנסות.
 

השיקולים שיש להביא כאשר בוחרים קופה ממוחשבת לעסק

 
אם גיליתם מה חסר לכם בעסק ורשמתם לעצמכם את צרכי העסק, כל שנשאר הוא לבחור את סוג הקופה הממוחשבת המתאימה לכם. חשוב לשים לב לגודל הקופה, למנגנון הבטיחות שלה וכמו כן לספק המוכר אותה. בנוסף, יש לבדוק שאתם רוכשים אותה מספק שיש עליו המלצות, שהוא אמין, עם ניסיון בתחום וכמו כן שיש לו שירות לקוחות פעיל בשעות פעילות העסק.
 

דוגמאות עסקים שמשתמשים באופן קבוע בקופות ממוחשבות

 
מסעדות ובתי קפה - להם קופה ממוחשבת הכרחית ונחוצה ומדוע? כי אלו עסקים שעובדים עם מלאי וצריכים לעקוב אחריו ולבדוק שאין מוצרי פגי תוקף. מעבר לכך, קופה ממוחשבת מסייעת להם לבדוק היסטוריה של הזמנות, לבצע תשלומים, להחזיר עודף ללקוחות וכו'.
 
חנויות בגדים - בחנויות הבגדים נמכרים פריטים ואביזרים שונים. על כן, באמצעות קופה ממוחשבת ניתן לקטלג את כל המוצרים לפי דגם, צבע סוג וכו'. מעבר לכך, אפשר גם להכריז על מבצעים חדשים, לתת פתקי החלפה, זיכויים וכו'.
 
רשתות מזון גדולות - מבוצע שימוש בקופה ממוחשבת על מנת לחשב את המוצרים שהלקוחות רוכשים. כאן בגלל שמדובר על מאות ואלפי עסקות ביום, יש לרכוש קופות שיהיו עמידות ואיכותיות.
 
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn

מלא פרטיך ונציגי הגופים המסומנים יחזרו אליך בהקדם:

 
קבלו הצעות למסחר במט"ח
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
 
קבלו הצעות לניהול תיקי השקעות
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
 
קבלו הצעות למסחר עצמאי
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
 
קבלו הצעות לפיקדון
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
 
קבלו הצעות לתוכניות חיסכון
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
 
קבלו הצעות לחוזים עתידיים
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
articlePic

חשיבות ייעוץ ארגוני לעסקים וחברות

לכל ארגון - בין אם מדובר בארגון קטן ביותר ובין אם מדובר בארגון עצום המונה אלפי חברים ועובדים, יש תכונות דומות. הארגון, מהווה למעשה מערכת המשך...
articlePic

מדריך לשימוש נכון בקופה רושמת

אם בעבר קופה רושמת הייתה עבור קבלת תשלום מלקוחות, כיום היא הפכה לקופה שיכולה לתת פיקוח על הסחורה, ניפוק של מידע ודוחות ועוד ועל כן הפכה לפופולארית ונחוצה לבעלי עסקים. אז מהי בדיוק קופה רושמת, מהם המשך...
articlePic

מציאת מקור מימון לסטארט אפ חדש

בעולם הזימות, חשוב מאוד להבין כיצד להיכנס לעסקה בצורה נכונה בגיוס ההון ומציאת מקור מימון מהימן, מהן האפשרויות אשר עומדות בפני היזמים והסטארט- אפים בתחילת דרכם, וכיצד להתנהל מול המשקיעים בצורה נכו המשך...
callus