מהי קרן השתלמות?

קרן השתלמות היא למעשה תוכנית חיסכון לתקופה של שש שנות חיסכון במהלכן מפקידים הן בעל הקרן והן המעביד שלו סכומי כסף חודשיים הנגזרים ממשכורתו החודשית. ישנם קרנות השתלמות הייחודיות למגזרי תעסוקה שונים כגון קרן השתלמות לעובדי חינוך והוראה, קרן השתלמות לעובדים עצמאיים, קרן השתלמות לחברי קיבוצים ועוד. היתרון הגדול בקרנות השתלמות הוא בכך שההפרשות לאותה קרן פטורות ממס למרות שדובר למעשה במשכורת לכל דבר שמפריש המעביד לעובד. לא רק שכל עובד זכאי לבחור בעצמו את קרן ההשתלמות שלו, ניתן גם להחליף בין קרנות השתלמות.

מלא פרטיך ונציגי הגופים המסומנים יחזרו אליך בהקדם:

coinsאפיקי השקעה נוספים:
subIphone
subIphone
subIphone
 
קבלו הצעות לקרנות השתלמות
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר

קרנות השתלמות


קרן השתלמות היא בעצם אחד מאפיקי החיסכון הכלליים לטווח הזמן הבינוני. מדובר למעשה באפיק החיסכון האחד שאינו משרת לטווח הזמן הארוך אשר פטור ממס עקב רפורמות מיסוי בשוק ההון של ישראל. אותה קרן השתלמות היא אפשרות להשקעה של כל עובד שכיר וגם לעצמאים ולחברי מושבים שיתופיים ומושבים. היות וישנה הטבה כמו למשל פטור ממס הכנסה לכל הפרשה של העובד לקרן ההשתלמות בסדר גודל של 2.5% ומצד המעסיק עד 7.5% - אפשר לנצל זאת למטרות חיסכון ואפילו רווח, משום שכל עוד העובד יתעל את אותו הסכום לקרן, הוא לא יאלץ לשלם על כך מס, כמו לגבי רכיבים אחרים בתלוש השכר. 

מתי אפשר להשתמש בכספי הקרן?
השימוש בכספי ישתלם בעיקר לאחר שלוש שנות חיסכון, בהן צוברים וחוסכים את הפרשות שני הצדדים – עובד ומעביד ולא משולם עליו מס הכנסה – לצרכי מימון לימודים או השתלמות. במידה ושומרים על קופה זו לאורך כשש שנים, ניתן לפתוח את הקרן הזו לכל מטרה. בגילאי גבר בן גיל 67 או אישה מעל לגיל 62, אפשר לפתוח את הקרן לאחר שלוש שנים לכל מטרה.

למה זה יתרון?
מלבד האפשרות להפריש כספים ישירות אל קרן ההשתלמות – לדוגמה, כאשר מקבלים העלאה מסוימת במשכורת, יכול להשתלם יותר להפריש אותם דווקא לקרן הזו ולא לברוטו או לקרן פנסיה. התוכנית הזו יכולה להיות טובה גם למי שרוצה להשקיע לטווח זמן ממושך, אולם הוא נקרא גם "בינוני", משום שהוא קצר יותר מתוכניות חיסכון אחרות.

מי יהיה זכאי לחסוך בקרן השתלמות?
כל מי שעובד זכאי לאותה קרן השתלמות, בין אם הינו שכיר, עצמאי, בן מושב או בן קיבוץ. היקף החיסכון גדל למעשה באופן משמעותי על אף אם אין הטבה במשכורת. כל מי שבוחר בערוץ הזה מבטיח לו היקף חיסכון גדל (למרות שהיקף הנטו יורד). 

מאמרים:

דאג לפנסיה עוד בזמן העבודה

דאג לפנסיה עוד בזמן העבודה

כשאתם חותמים על הסכם עבודה, יש למלא את שאר הסידורים מיד. אחד מהסידורים הללו הוא הסדר הפנסיה, ובמידה שזה "ישכח" (אולי לאורך שנים רבות), מדובר על הפסד לא קטן של רווחים אפשריים לעתיד. המשך...
כיצד מומלץ לחסוך לעתיד ילדינו?

כיצד מומלץ לחסוך לעתיד ילדינו?

כאשר רוצים להגשים חלום לילד או פשוט לחסוך לרווחתו – למען עתיד כלכלי נוח יותר, רצוי לאגור בין 150-400 אלפי שקלים. איך עושים את זה במהלך חיים שבו ישנה משפחה עם כמה ילדים? המשך...

לקריאה נוספת:

callus