מה זה תוכנית חיסכון?

הבנקים מציעים ללקוחות תוכניות חיסכון שונות המאפשרות להפקיד סכום כסף בתוכנית לתקופת זמן קבועה מראש, במהלכה נהנים הלקוחות מהאפשרות לשמור על הכסף ליום סגריר מבלי לאבד מן הערך שלו, ובמקרים מסוימים אפילו להרוויח מעט ריבית בסיכון שהוא כמעט אפסי. ניהול כלכלי נכון אומר שתמיד מומלץ לשמור על סכום כסף מסוים בתוכנית חיסכון, בנוסף לפעילויות פיננסיות שונות כגון ניהול תיקי השקעות או מסחר עצמאי. תוכניות החיסכון משתנות מאחת לשנייה בפרמטרים כגון סכום ההפקדה, תקופת החיסכון והריביות אותם מקבלים על הפקדות.

מלא פרטיך ונציגי הגופים המסומנים יחזרו אליך בהקדם:

coinsאפיקי השקעה נוספים:
subIphone
subIphone
subIphone
subIphone
subIphone
subIphone
 
קבלו הצעות לתוכניות חיסכון
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר

תוכניות חיסכון


תוכנית חיסכון הינה מקרה בו פותחים תוכנית חיסכון בבנק ומפקידים אליה סכום כסף גדול בצורה חד פעמית כך שניתן להרוויח עליו ריבית קבועה או לחילופין, מפרישים כול חודש מעט מהמשכורת. תוכנית החיסכון שמציע הבנק מורכב ממספר דברים: גובה הריבית – מהי התמורה תקבלו ביחס לסכום הכסף שאתם מפקידים, תקופת חיסכון – לרוב תוכניות החיסכון קובעים מועד פריון מסוים, לרוב, ככל שהתוכנית ארוכה יותר, כך הריבית עליה גבוהה יותר. נקודות יציאה – ישנם תוכניות חיסכון אשר מאפשרות לכם לצאת מהתוכנית לפני שפג תוקפה, כמו כל חצי שנה וכדומה.

מדוע לפתוח תוכנית חיסכון?
הסיבה לפתוח תוכנית חיסכון היא שאתם תדעו שכול חודש יופרש סכום קטן ממשכורתכם לתוכנית חיסכון כך שתמיד יהיה לכם משהו ליום שחור, או לחילופין, אם יש לכם תוכניות לעתיד כמו טיול אחרי צבא או לימודים אקדמאיים, תדעו שיש לכם כסף לממש זאת. לדוגמה, חיילים רבים בוחרים להפריש סכום כסף מסוים ממשכורתם כול חודש על מנת שיוכלו לעשות את כול מה שהם חולמים לעשות עם שחרורם מבלי שיצטרכו לדאוג להשיג את סכום הכסף הנדרש כשהם באמת משתחררים.

בורסה נגד תוכנית חיסכון
נניח שיש בידכם סכום כסף מסוים, איפה כדאי לכם להשקיע אותו? בבורסה לניירות ערך או בפתיחת תוכנית חיסכון בבנק? השאלה כאן היא בעצם מה ההבדל, ובכן, ההבדל הוא ברמת הסיכון, חיסכון הכסף בתוכנית חיסכון היא בעלת סיכון כמעט אפסית שכן גם אם הבנק קורס, דעו לכם כי כספכם מבוטח על ידי חברת ביטוח שהבנק משתמש בה. כך גם במקרה והבנק משתמש בכספנו והוא מפסיד הכול – אין חשש, הכסף לא באמת הופסד והריבית והרווח שלנו עדיין קבועים.

הבורסה
כאשר אנו משקיעים בניירות ערך הסיפור הוא שונה. אנו מחליפים את כספנו ששוויו הוא כזה בניירות ערך ששוויים הוא אחר (זהה בנקודת ההחלפה – כן, אך הוא משתנה מהר מאוד), כך שאם השקענו בקניית מניות וערכם צנח, אנו נהיה אלו אשר הפסידו את הכול ולא הבנק (כמו במקרה של תוכנית חיסכון).
 

callus