פיתוח עסקי לעורכי דין


משרד עורכי דין זהו עסק לכל דבר, וככזה צריך לדעת לפתח ולנהל אותו בצורה נכונה על מנת שיצליח.
 
עורכי דין רבים מסיימים את לימודי המשפטים וההסמכה לעורכי דין ומיד רצים לפתוח משרד משל עצמם. אין להם עדיין את הניסיון והידע בשביל לפתוח משרד וממש לנהל אותו בעצמם. ישנם כמובן עורכי דין שמצטרפים למשרדים אחרים כשכירים, אך נכון הוא שלא לכולם מתאים להיות שכירים.
 
גם עורך הדין הטוב ביותר בעולם נתקל באתגרים והתמודדויות בעת ניהול המשרד שלו, היות ולא כל עורך דין נולד להיות מנהל טוב. כפי שהזכרנו קודם, משרד עורכי דין מתנהל כעסק לכל דבר, יש לו מטרה והיא להגדיל את הכנסות החברה, בסופו של דבר, עסק שאינו מצליח לייצר רווחים אינו יכול להמשיך ולהתקיים, בייחוד בתחום עריכת הדין שהוא תחום תחרותי מאוד, קיימים הרבה עורכי דין, הרבה משרדים גדולים וקטנים, בכל התחומים. 
 
על מנת לנהל משרד מצליח ומרוויח יש להתייחס למספר מימדים והיבטים, ייעוץ עסקי לעורכי דין זהו תהליך שכל משרד עורכי דין שרוצה להצליח צריך לעבור. התהליך הזה דורש מאמץ ועבודה קשה אך לבסוף הוא משתלם,  כאשר העסק עובד נכון יותר ומגדיל הכנסות, ומייצר רווחים טובים יותר.
 
  • מימד התחרות: כפי שהזכרנו קודם, ענף עריכת דין הינו ענף תחרותי, בכל שנה מוסמכים עורכי דין חדשים ונפתחים משרדים חדשים, וכך למעשה גדלה התחרות. כאשר עורך דין חדש מעוניין להיכנס לשוק, חשוב שיחקור את כל סביבת התחום. למשל: באילו תחומים של עריכת דין יש יותר עורכי דין ובאילו פחות, באילו תחומים יש היצע וביקוש, מיהם המשרדים הגדולים ומי הקטנים וכדומה. כך יוכל עורך הדין להחליט באיזה תחום עריכת דין כדאי לעסוק כך שיוכל גם להרוויח. כאשר עוברים תהליך של פיתוח עסקי לעורכי דין, היועץ העסקי שמנהל את התהליך חוקר את השוק, מזהה את המתחרים ובכך יוכל לייעץ ולסייע לך.
  • היבט של קהל היעד: בטרם תפתח את משרדך, יש לזהות את הצורך של קהל היעד. בכל תחום של עריכת דין, כמו בכל עסק אגב, קיים צורך של קהל היעד. עלייך לזהות אותו ובהתאם להציע פיתרון משלך. יועץ עסקי, המספק שירותי פיתוח עסקי לעורכי דין, חוקר את סביבת קהל היעד ומזהה את הבעיות שלהם ומסייע לך בהתאמת הפיתרון עבורם.
  • היבט של וותק וניסיון: כאשר עורך דין חדש נכנס לשוק עורכי הדין, הוא מגיע אמנם עם הרבה מאוד ידע מהשכלתו, אולם עם לא הרבה ניסיון. לקוחות שמחפשים שירות של עריכת דין ברוב המכריע יעדיפו לפנות לעורכי דין מומלצים, עם נסיונות, עם המלצות מוכחות, כאלה שעברו דבר או שניים בחייהם המקצועיים. וכאן, ישנו חיסרון לא קטן לעורך דין חדש. גם כאן יכול לסייע עבורו היועץ העסקי, שכן הוא מגיע עם וותק וניסיון, ועם כלים מקצועיים, ויודע כיצד לנווט את הספינה הזאת שנקראת העסק. יודע לעשות כל מה שצריך על מנת שיוכל להתגבר על חוסר הניסיון בתחילת התהליך.
  • היבט כלכלי: כמו בכל עסק, אם אין לך את הכסף הדרוש להקמתו וניהולו, קרוב לוודאי שלא תצליח להעמיד אותו לאורך זמן. יש צורך בתקציב ראשוני ובחישוב מדויק של כלל ההוצאות השוטפות במהלכו. לעורך דין חדש, קרוב לוודאי שאין את כל הכסף על מנת להעמיד משרד, עובדים, ספקים, לקוחות וכו'.. על כן, היועץ העסקי גם כאן בא לעזר. תהליך של פיתוח עסקי לעורכי דין מסייע גם בהשגת הלוואות, בבדיקת כל האופציות להשגת מימון הנדרש לעסק. יועץ עסקי מגיע עם ידע בעולם המושגים הפיננסי, ויודע לנהל את "המלחמות" הנדרשות מול מקורות המימון על מנת להשיג את הדבר הטוב ביותר עבור העסק שלך.
 
ניתן לראות שמשרד עורכי דין צריך להתנהל כעסק לכל דבר, במידה ורוצים שהוא יהפוך להיות עסק מצליח ומשגשג. התחרות בענף גדולה מאוד, וצריך לדעת להתנהל שם בצורה הטובה ביותר על מנת לייצר את הייחודיות שלך מעל כולם.
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn

מלא פרטיך ונציגי הגופים המסומנים יחזרו אליך בהקדם:

 
קבלו הצעות למסחר במט"ח
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
 
קבלו הצעות לניהול תיקי השקעות
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
 
קבלו הצעות למסחר עצמאי
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
 
קבלו הצעות לפיקדון
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
 
קבלו הצעות לתוכניות חיסכון
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
 
קבלו הצעות לחוזים עתידיים
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
articlePic

חשיבות ייעוץ ארגוני לעסקים וחברות

לכל ארגון - בין אם מדובר בארגון קטן ביותר ובין אם מדובר בארגון עצום המונה אלפי חברים ועובדים, יש תכונות דומות. הארגון, מהווה למעשה מערכת המשך...
articlePic

מדריך לשימוש נכון בקופה רושמת

אם בעבר קופה רושמת הייתה עבור קבלת תשלום מלקוחות, כיום היא הפכה לקופה שיכולה לתת פיקוח על הסחורה, ניפוק של מידע ודוחות ועוד ועל כן הפכה לפופולארית ונחוצה לבעלי עסקים. אז מהי בדיוק קופה רושמת, מהם המשך...
articlePic

מציאת מקור מימון לסטארט אפ חדש

בעולם הזימות, חשוב מאוד להבין כיצד להיכנס לעסקה בצורה נכונה בגיוס ההון ומציאת מקור מימון מהימן, מהן האפשרויות אשר עומדות בפני היזמים והסטארט- אפים בתחילת דרכם, וכיצד להתנהל מול המשקיעים בצורה נכו המשך...
callus