קרקעות להשקעה

בישראל ישנן הרבה מאוד קרקעות חקלאיות הנמצאות בשלבים שונים של הפשרה. ככל שתהליך הפשרת הקרקעות מתקרב יותר לקיצו, כך גם מחירי הקרקעות עולים, ולכן השקעה בקרקעות בשלב מוקדם נחשבת להשקעה רווחית ונבונה. המציאות מצביעה על כך שגם קרקעות שאינן מיועדות כרגע להפשרה, נכנסות בסופו של דבר לתהליך שכזה, ולכן מדובר בהשקעה איכותית אל מול מחירים זולים יחסית לתחום.

מלא פרטיך ונציגי הגופים המסומנים יחזרו אליך בהקדם:

coinsאפיקי השקעה נוספים:
subIphone
subIphone
subIphone
subIphone
 
קרקעות להשקעה
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר

קרקעות להשקעה


קרקע חקלאית הינה קרקע אשר אשר השימוש שמותר בה הינו למטרות חקלאות בלבד, כגון גידול בקר, ירקות, פירות וכדומה. מאחר והקרקע מסומנת כקרקע חקלאית, שוויה נמוך בהרבה מאשר אילו הייתה מופשרת לצורכי בניית מגורים, תעשייה או מסחר. ומכאן נולד הקונספט של קרקעות להשקעה – השקעה בקרקעות חקלאיות לתקופה בהן הן יופשרו לשימוש לצורכי בנייה.

מהי הפשרת קרקעות?
כאמור, הפשרת קרקעות היא שינוי ייעודה של הקרקע החקלאית לקרקע לבנייה של בתי מגורים, תעשייה ומסחר, כלומר קרקע מופשרת. אז, קנינו קרקע חקלאית, מה עכשיו? כעת דרושה סבלנות של מספר שנים, שכן תהליך ההפשרה לוקח זמן, ולכן, אם אתם מחפשים דרך לעשות כסף מהיר, קרקעות לשהקעה זה לא הדבר בשבילכם.

זמן המתנה
מיקום הקרקע משפיע מאוד על זמן ההמתנה עד ההפשרה עצמה – ככל שהקרקע החקלאית קרובה יותר לאזורים מרכזיים, קרובה לזורים בנויים ומאוכלסים, נמצאת בקירוב לכבישים מהירים ובקירוב לאזורי גישה אלו ואחרים, כך ייקטן זמן ההמתנה עד ההפשרה. ואילו הקרקע רחוקה , זמן ההמתנה יהיה ארוך יותר. ולכן, עדיף יהיה ללכת על קרקע חקלאית אשר נמצאת בקירבת מקום ליישובים מאשר זו שנמצאת מרוחקת להם.

טיפים נוספים
ישנם מספר קריטריונים נוספים שיש לבדוק, כמו סוג הבעלות: אם תחכרו קרקע בעלת זכות חכירה בלבד, דעו כי ישנפ מקרים בהם זכויות החכירה יופסקו והקרקע תחזור למינהל מקרקעי ישראל, ועל כן כדאי לרכוש רק קרקעות בעלות בעלות פרטית. קריטריון נוסף הוא לבדוק את המוכר – מי מוכא לך את הקרקע, מה האינטרס שלו, האם הוא אדם פרטי או שמה זו חברה שמוכרת, אם כן האם היא מוכרת, האם זו יזמות וכו' וכו'. טיפ נוסף וחשוב הוא לברר גבי תוכניות הוועדה המקומית לגבי עתידה של הקרקע.
 

מאמרים:

רוכשים דירה? נא להיעזר ביועץ משכנתאות

רוכשים דירה? נא להיעזר ביועץ משכנתאות

הגעתם לשלב בחיים בו אתם כבר חושבים על רכישת דירה? אז הגעתם לשלב חשוב בחיים. רכישת דירה מעידה על הרצון בהתבססות כלכלית בהתמקדות בכיוון חיובי ועוד. המשך...

לקריאה נוספת:

callus