מה זה חוזים עתידיים?

חוזים עתידיים הוא למעשה כלי פיננסי המשמש לצורך מסחר בבורסה. חוזה עתידי הוא בעצם התחייבות למכור או לקנות נכס פיננסי כלשהו במועד עתידי, כאשר סכום הקנייה נקבע מראש והתשלום מתבצע במועד שנקבע. הנכסים הפיננסיים הנרכשים במסגרת חוזים עתידיים יכולים להיות סחורה כלשהי, מניות, ניירות ערך או אפילו מטבעות חוץ. דרך חוזים עתידיים יכולים שני הצדדים להבטיח לעצמם הכנסה או הוצאה כלכלית ידועה, ולצמצם את הסיכונים הכרוכים בחוסר וודאות בשוק הפיננסי. מדובר בכלי פיננסי יציב שמציע סיכונים נמוכים.

מלא פרטיך ונציגי הגופים המסומנים יחזרו אליך בהקדם:

coinsאפיקי השקעה נוספים:
subIphone
subIphone
subIphone
subIphone
subIphone
subIphone
 
קבלו הצעות לחוזים עתידיים
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר

חוזים עתידיים


"חוזה עתידי" הוא מושג מעולם הפיננסים – ניתן לסחור עימו בבורסה לני"ע כמו גם בבורסה לסחורות. הכוונה היא התחייבות לרכוש או לספק בעתיד נכס מסוים – מט"ח, סחורה, ני"ע ועוד. אם מדובר במטבע חוץ – שער החליפין נקבע מראש, וכן גם המחיר של כל מה שנסחר בחוזה עתידי. התשלום לעסקה יתממש במועד ביצועה – כלומר כאשר הסחורה או הנכס נמסרים. סחירה בחוזים עתידיים עלולה להניב סיכון רב – ממש כשם שניתן לסחור בהון התחלתי מוגבל ולהרוויח תשואות מופלגות, כך גם גודל ההפסדים האפשרי. מצד שני, יש גם סגנונות מתונים למסחר בחוזים עתידיים כמו למשל אפיקים סולידיים.

סוגי חוזים עתידיים נפוצים
ישנם שני סוגים עיקריים של חוזים עתידיים. סוג החוזים המקובל והסטנדרטי נקרא "פיוצ'ר", מדובר על חוזה עתידי שאינו מורכב – ועל כן הוא כלי נוח למדי לשימוש בבורסות השונות. בהסכם מסוג זה, שני הצדדים יפקידו ביטחונות, כאשר כל יום הוא פוטנציאל לזקיפת רווחים או הפסדים לזכות או לחובת כל לקוח. הסוג השני – "פורוורד" נסחר על פי רוב בין שני צדדים מכירים שבו עורכים חוזה עתידי אשר יפרע במועד ואז המחיר שסוכם מראש יפדה ויועבר מצד אחד לשני.

תהליך המסחר בסחורות באמצעות חוזים עתידיים
ביום שבו עורכים את החוזה העתידי, עורכים ספקולציות שתבטאנה את הערך המשוער למחיר העתידי של הסחורה. הלוגיקה הולכת כך, שאם סוחר מסוים חושש שמחיר הסחורה ירד – הוא ימכור אותה, ואילו הוא עשוי לעלות – רצוי לרכוש את הסחורה עוד לפני העלייה הגדולה במחיר ואז למכור אותה.

חוזים עתידיים - מוחשיים
כל עוד מדובר על סחורות לא מוחשיות כמו למשל אג"ח מדדי, מניות או ני"ע, ישנה נזילות מסוימת שנשמרת על ידי הספקולנטים. שמירת הנזילות תורמת אפילו במצב שבו ישנו סיכון להפסד ליצירת פוטנציאל גדול לרווחים.
 

callus