מה זה פריסת משכנתא?

פריסת משכנתא היא תהליך בו משנים את גובה תשלומי ההחזר של המשכנתא וכן את אורך תקופת החזרי התשלום. בדרך כלל פריסת משכנתא מתרחשת כאשר ישנה בעיה לעמוד בתשלומי החזר המשכנתא. במקרים מסוימים ישנה גם האפשרות ההפוכה בה ניתן לקצר את תקופת המשכנתא על ידי הגדלת סכום ההחזר החודשי, פעולה נפוצה ביותר במקרים בהם מקבלים ליד סכום כסף נכבד ומעוניינים לנתב אותו לצורך קיצור המשכנתא. 

מלא פרטיך ונציגי הגופים המסומנים יחזרו אליך בהקדם:

coinsאפיקי השקעה נוספים:
subIphone
subIphone
subIphone
 
קבלו הצעות לפריסת משכנתא
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר

פריסת משכנתא


לא כל כך קל לרכוש דירה, אולי הנכס היקר ביותר שיהיה למרבית מתושבי ישראל, אולם משכנתא באמת יכולה להקל את העניין על הרוכשים. מדובר בהלוואה בגובה מסוים, כאשר הבנק ישלם את מלוא הסכום עבור הדירה, הלווים משלמים כשליש מערך ההלוואה לבנק ומחזירים את שארית ההלוואה בפריסה לתשלומים רבים לאורך שנים, משום שמדובר על החזרים של מאות אלפי שקלים. כידוע, למרות שקל יותר לגרור את התשלומים לאורך תקופה ארוכה יותר כדי שהתשלום יקטן ותהיה אפשרות להשיב בזמן וכחוק את ההלוואה, ככל שפורסים לאורך זמן רב יותר הרבית עולה.

תהליך פריסת המשכנתא
בתהליך פריסת משכנתא נדבר על שתי משכנתאות גם יחד שצריך לקחת. את פריסת התשלומים ניתן לחלק לשניים – ראשית, מזמינים משכנתא בבנק שיש לה ערך החזר חודשי גבוה יחסית, ואותה פורעים במלואה באמצעות משכנתא אחרת, שיש לה ערך החזר חודשי נמוך יותר יחסית. אם משכילים לעשות זאת בתקופה שבה הריבית בירידה, הרי שערכו של כל החזר יפחת ובאותן כללי הסכום הגורף יפחת – ואפשר יהיה לחלק לפחות תשלומים.

פריסת משכנתא – האופציות לבחור בנק
את המשכנתא השניה שבוחרים על מנת לכסות את על המשכנתא הראשונה, אפשר לעשות בכל בנק, לאו דווקא באותו הבנק שבו התרחשה ההלוואה הראשונה. בדרך כלל שולחים בקשה מקוונת לפריסת משכנתא, ואילו הנציגים חוזרים עם הצעה מתאימה לפי אישור הבנק שלהם.

אפשר לחסוך עשרות אלפי שקלים
כל עוד עושים את התהליך נכון ובאופן מושכל, ניתן לחסוך עד עשרות אלפי שקלים. המשמעות היא שאפשר יהיה לייעד את הכספים הללו אפילו לשיפוצים לדירה ולהשבחתה אם יש צורך, או פשוט לחסוך אותם. מרגע הזמנת הפריסה ואישור הבנק חולף רק זמן קצר עד להזרמת המשכנתא.
 

callus