משכנתא - חשוב לדעת לפני שמתחילים


הרפורמות השונות שנערכות בתחום המשכנתא אמורות להשפיע בטווח הזמן הארוך ועדיין נערכות רפורמות שונות כדי לחשוב על פתרונות יצירתיים שמנסים לשפר את ההתמודדות עם מחירי הדירות היקרים בישראל. הבנקים מחד חושפים את עצמם לסיכונים במתן משכנתאות גבוהות במיוחד ולכן הבנקים מקשיחים את התנאים להענקת משכנתא, מצמצמים את הביקוש לנכסים ומביאים אולי לירידה במחירים בהמשך. הריבית שהייתה נמוכה ומשכה יותר נוטלי משכנתא הלכה ועלתה גם היא כחלק מן המגמה להעלות את הקושי ברכישת דירות ולנסות להאט את הסחר בנדל"ן  ובהמשך – להפחית את המחירים של הנכסים.

משמעות המשכנתא – מהי?
רגע לפני שמתחייבים למשכנתא יש להבין את המשמעות של המחויבות לבחירה שנעשתה, גם אם בהמשך ניתן יהיה למחזר את המשכנתא. משכנתא מורכבת מקרן – כלומר מסכום ההלוואה המקורי, ולקרן נוספת עוד ריבית שמשתנה בין מסלול למסלול – ובתוך כך להשפיע על ההחזר החודשי הנפרס ליותר או לפחות תשלומים – והריבית היא בהתאם. כיון שבמקרה שבו מעוניינים במחזור משכנתא הבנק מפסיד את הריבית הצמודה לקרן המשכנתא, הלווה יהיה חייב בדמי פירעון שלה ולקחת בחשבון את הכדאיות לכך. 

מסלולי משכנתא – באיזה כביש תסעו?
ישנם אין ספור מסלולי משכנתא שנבנים על פי עקרונות דומים. בונים את המסלולים הללו תוך יצירת תמהיל של אפיקי הלוואה, שאמורים לשנות את גובה הסכום לתשלום המשכנתא ולפעמים גם להפחית את הריבית שהלווה ישלם – כלומר להפחית באופן גורף את הסכום הכולל של התשלום לבנק. 

להתייעץ עם יועץ משכנתאות
מי שאין לו ידע מקיף בתחום הכספים וההשקעות – וגם מי שכן, זקוק לאדם ניטראלי שיחבר את הלווה עם כוחות השוק ויציג בפניו את הדרך הטובה ביותר כדי לקבל את ההלוואה. יועץ משכנתאות הוא אדם הפועל באופן ניטראלי נטול אינטרסים ולכן יכול להשפיע על הבחירה באופן המועדף ולנהל את הליך אישור המשכנתא עבור הלווה. 
 
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn

מלא פרטיך ונציגי הגופים המסומנים יחזרו אליך בהקדם:

 
קבלו הצעות לייעוץ משכנתא
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
 
קבלו הצעות למחזור משכנתא
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
 
קבלו הצעות לפריסת משכנתא
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
articlePic

ייעוץ משכנתאות - הדרך לחיסכון

אנשים רבים בוחרים להיעזר באנשי מקצוע בתחום המשכנתאות במטרה להצליח לקבל את תנאי ההלוואה הטובים ביותר. המשך...
articlePic

מתי אפשר למחזר משכנתא

כשלקחתם משכנתא לפני כמה שנים, הייתם יותר צעירים, כנראה שלא היו לכם ילדים, וגם המשכנתא שהציעו לכם בבנק נראתה מההצעות הטובות בשוק. אבל בינתיים, דברים השתנו, המשכורות שלכם, ההוצאות שהלכו וגד המשך...
articlePic

כיצד לתכנן את תשלומי המשכנתא

כיצד אפשר לתכנן את תשלומי המשכנתא כך שהחזרי המשכנתא העתידיים יתאימו לקצב גידול המשפחה? המשך...
articlePic

הריביות שאפשר לקבל על המשכנתא

עולם כלכלי שלם מסתמך על מצב הריביות במשק. בתקופה האחרונה חלה הפחתה בריבית לכדי הרמה הנמוכה ביותר שנרשמה אי פעם בישראל, אפילו מתחת המשך...
callus