כמעט בלי הון עצמי: הדרכים לקניית דירה


החלום על דירה או בית משלנו פוגש רבים מאיתנו בשלבים שונים בחיים. זוגות צעירים חולמים על פינה משלהם להקים בה את המשפחה שלהם, זוגות מבוגרים או מי שהילדים כבר עזבו את הקן, חולמים על דירה חדשה שבה יוכלו להתחיל את השלב השלישי בחייהם ולהנות מזמן איכות ותחזוקת בית נוחה ופשוטה. רבים ממי שנמצאים בין לבין שתי התקופות המרגשות האלו, רוצים גם להרגיש בבית. 
 
אחת הבעיות הכי גדולות של רוכשי הדירות היא הצורך לגייס הון עצמי על מנת שיוכלו לקבל משכנתא מספקת לקניית בית. גיוס הון עצמי דורש התמדה וסבלנות וגם שנים של עבודה קשה, אבל היום המצב הולך ומשתנה ואפשר גם למצוא דרכים אחרות. 
 

אז איך אפשר לקנות בימינו דירה כמעט בלי הון עצמי? 

 
בשנים האחרונות המודעות לבעיות הדיור של זוגות צעירים הוצפה והפכה לנושא בולט על סדר היום הישראלי. זוגות רבים יודעים שלא יוכלו לקבל משכנתא אם לא ייגייסו הון ראשוני גבוה ולכן, כאמור, הם נעזרים בהלוואות או בכספים של בני משפחה, בעיקר ההורים. 
 
היום ניתן באמצעות ייעוץ משכנתא ממוקד בנושא למצוא את הפתרונות הבנקאיים המסודרים לקבל משכנתא גם ללא הון עצמי או עם הון עצמי קטן. התהליך כולל ליווי של יועצים פיננסיים המתמחים בנושא ויכולים לנהל מול הבנקים בדיקות ומשא ומתן כדי להגיע לתמהיל משכנתא שלא ידרוש הון עצמי גבוה ויאפשר רכישה של דירה. 
במסגרת תהליך הייעוץ, יועץ המשכנתאות בודק איך לעקוף את נושא ההון העצמי ולייצר מצב שבו המשכנתא מכסה כמעט על כל הסכום הדרוש. 
 

האם הבנקים הם כתובת?  

 
אופציה נוספת שהופכת יותר ויותר לגיטימית היא קבלת הלוואה מהבנק בתנאים נוחים מאד, כאשר ההלוואה משמשת כהון עצמי ראשוני לקבלת משכנתא. הבנקים, לצד חברות המתמחות בהלוואות לכל מטרה, מבינים את המצוקה של זוגות צעירים ובוגרים שרוצים לרכוש בית וצריכים לחסוך לאורך זמן ארוך יחסית כדי לגייס את הסכום הראשוני. 
 
בשנים האחרונות מציעים הבנקים הלוואות לכל מטרה בפיזור נוח של תשלומים וכך ניתן בעצם לקחת מעין הלוואה מגשרת שתעזור להתחיל תהליך של קבלת משכנתא. גם במקרה זה כדאי להתייעץ עם מומחה משכנתאות או יועץ פיננסי שיוכל לבדוק אופציות שונות שמציעים הבנקים וחברות האשראי או הפיננסיים המתמחות בנושא. 
 

האם כדאי להתחיל בקטן? 

 
אחת הדרכים לרכוש נכס משלך ללא הון עצמי מוקדם, היא להיות מציאותיים ולבחון אופציות שונות ומגוונות. 
 
החלום על בית מפואר עם גינה יכול לפגוש כל אחד מאיתנו בזמן מסוים בחיים, אבל אם אין לנו הון עצמי, כדאי להיות מציאותיים ולבחון את כל האופציות מסביב. 
מחיים בקיבוץ המאפשר תנאים נוחים יותר לבנייה או רכישה של בית ועד למגורים בדירות קטנות יותר, ישנות או דורשות שיפוץ, שבהן אפשר לחיות ולהעלות את הערך שלהן לאורך כמה שנים. ממגורים ביישוב מתפתח בו נותנים תנאים מועדפים לזוגות צעירים ועד לקניית נכס באזור פחות קרוב למרכז לצורך השקעה עתידית. 
 
נכתב בשיתוף "שרביב" הבונה את פרויקט גבעת אלונים https://givat-alonim.co.il
 
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn

מלא פרטיך ונציגי הגופים המסומנים יחזרו אליך בהקדם:

 
קבלו הצעות לייעוץ משכנתא
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
 
קבלו הצעות למחזור משכנתא
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
 
קבלו הצעות לפריסת משכנתא
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
articlePic

ייעוץ משכנתאות - הדרך לחיסכון

אנשים רבים בוחרים להיעזר באנשי מקצוע בתחום המשכנתאות במטרה להצליח לקבל את תנאי ההלוואה הטובים ביותר. המשך...
articlePic

מתי אפשר למחזר משכנתא

כשלקחתם משכנתא לפני כמה שנים, הייתם יותר צעירים, כנראה שלא היו לכם ילדים, וגם המשכנתא שהציעו לכם בבנק נראתה מההצעות הטובות בשוק. אבל בינתיים, דברים השתנו, המשכורות שלכם, ההוצאות שהלכו וגד המשך...
articlePic

כיצד לתכנן את תשלומי המשכנתא

כיצד אפשר לתכנן את תשלומי המשכנתא כך שהחזרי המשכנתא העתידיים יתאימו לקצב גידול המשפחה? המשך...
articlePic

הריביות שאפשר לקבל על המשכנתא

עולם כלכלי שלם מסתמך על מצב הריביות במשק. בתקופה האחרונה חלה הפחתה בריבית לכדי הרמה הנמוכה ביותר שנרשמה אי פעם בישראל, אפילו מתחת המשך...
callus