מה זה קרן פנסיה?

קרנות פנסיה הן למעשה שילוב בין חיסכון ארוך טווח לצורך שימוש בגיל הפרישה לבין ביטוח. אנו מפקידים לקרן הפנסיה שלנו סכומי כסף המופרשים מן המשכורת החודשית שלנו לאורך כל שנות העבודה הפוריות שלנו, ובגיל הפנסיה אנו זכאים להינות מקצבה חודשית של אותם כספים. בנוסף לכך, משמשת קרן הפנסיה גם כביטוח במקרים של אבדן כושר עבודה, נכות זמנית או קבועה ואפילו במקרה של פטירה, בה מועברים כספי הקרן לקרובי משפחתו הנהנים מפנסיית שארית.

מלא פרטיך ונציגי הגופים המסומנים יחזרו אליך בהקדם:

coinsאפיקי השקעה נוספים:
subIphone
subIphone
subIphone
 
קבלו הצעות לקרנות פנסיה
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר

קרנות פנסיה


לכל אדם באשר הוא – שכיר כעצמאי, ישנו שלב בגיל הפרישה שבו הוא יכול להשתמש בכספים אותם חסך עם השנים. אחת מהאפשרויות הן קרן פנסיה שמאפשרת חיסכון וביטוח לאחר הפרישה. למעשה, זה עובד בשיטת "מי שטרח בערב שבת – יאכל בשבת". ההפקדות נעשות מדי חודש במשך שנות העבודה. לאחר ההגעה לגיל הפרישה, אותו חיסכון יופרש לחשבונו של הגמלאי באופן של גמלה חודשית. ישנה הבטחה לקבלת הגמלה אף אם העובד הפסיק לעבוד עקב פציעה כמו גם מחלה, וזאת באמצעות פנסיית נכות המוגדרת על פי מצבו: כפנסיה זמנית או כפנסיה קבועה.

החוק לקרן פנסיה מקיפה
קרן הפנסיה המקיפה נבדלת בתוספת קצבת זקנה. יש בה מרכיב של חיסכון – שהוא המרכיב בכל פנסיה סטנדרטית, ולמעשה התוספת היא מרכיב של ביטוח לכיסוי מקרי פציעה או מחלה וכן מוות. במקרים האחרונים, מדובר בקצבת נכות ושארים. המרכיב הזה הולך ונעשה חשוב יותר בשנים מאוחרות יותר, כאשר הסיכוי ללקות באחד מהמקרים הביטוחיים גדל למעשה.

מהו הגיל שבו יוצאים לפנסיה?
בישראל, גיל היציאה לעובדים בריאים משתנה בין גברים לנשים, ועומד כיום על גיל 67 לגברים ועל גיל 64 לנשים, כאשר החוק מתעדכן מדי פעם, וכן במקביל תמיד ישנה אפשרות שבית העסק שמעסיק את העובדים יציע תנאי פרישה אטרקטיביים לעובדים שיעדיפו לפרוש בגיל צעיר יותר (ובמקביל יהיה ניתן להציע לעובדים גם משרה לאחר יציאתם לגיל הפרישה).

לבדוק את כל אפיקי ההשקעות
על כל עובד באשר הוא רצוי להיות מעורב בבחירת אפיק ההשקעה שלו, בבחינת דמי הניהול שנלקחים מאיתו בכל שנה או חודש, ואיך ההשקעה יכולה להשתלם בסופו של דבר, משום שישנן אפשרויות בחירה מרובות להשקעה בקרן פנסיה אשר ממילא המעסיק משקיע בעובד בדרך כלל, או הקלות במס עקב כך.
 

מאמרים:

דאג לפנסיה עוד בזמן העבודה

דאג לפנסיה עוד בזמן העבודה

כשאתם חותמים על הסכם עבודה, יש למלא את שאר הסידורים מיד. אחד מהסידורים הללו הוא הסדר הפנסיה, ובמידה שזה "ישכח" (אולי לאורך שנים רבות), מדובר על הפסד לא קטן של רווחים אפשריים לעתיד. המשך...
כיצד מומלץ לחסוך לעתיד ילדינו?

כיצד מומלץ לחסוך לעתיד ילדינו?

כאשר רוצים להגשים חלום לילד או פשוט לחסוך לרווחתו – למען עתיד כלכלי נוח יותר, רצוי לאגור בין 150-400 אלפי שקלים. איך עושים את זה במהלך חיים שבו ישנה משפחה עם כמה ילדים? המשך...

לקריאה נוספת:

callus