מה זה פיקדון?

הבנקים בישראל ובעולם מציעים ללקוחותיהם מגוון רחב מאוד של פיקדונות כאשר לכל פיקדון ישנם תנאים שונים על פי פרמטרים שונים. הפיקדונות המוצעים שונים זה מזה באופן צבירת הריבית על הקרן, בתקופת ההפקדה, בפשרות החידוש האוטומאטי של הפיקדון, באפשרויות המשיכה לאורך תקופת הפיקדון, בתנאי הריבית וההצמדה למדדי מחירים או לשערי מטבעות חוץ ועוד. ההמלצה הרווחת היא לבדוק את סעיפי הפיקדון היטב בטרם מבצעים הוראת הפקדה.

מלא פרטיך ונציגי הגופים המסומנים יחזרו אליך בהקדם:

coinsאפיקי השקעה נוספים:
subIphone
subIphone
subIphone
subIphone
subIphone
subIphone
 
קבלו הצעות לפיקדון
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר

פיקדון


לאחר הפקדת כספים באחד ממסלולי הפיקדונות השונים והמגוונים שמוצעים על ידי הבנקים, אותה קרן שהופקדה צברה ריביות מסוימות לפי מה שנקבע לפקדון מראש, כאשר דרך המערכות הממוחשבות של היום, אפשר לדעת בכל רגע נתון מה מצב הפיקדון. פיקדון הוא שמירת הסכום שמצבר באותו מוסד פיננסי, אולם המטרה היא לא רק הפקדה, אלא צבירת רווחים כספיים שמתקבלים בתום התקופה שהוגדרה מראש. הרעיון הוא שבתום תקופת הפיקדון, מה שהצטבר ימשך, ולא – ישמר לתקופה נוספת של 10 חודשים ולאחר מכן יהפוך ל"חשבון ללא תנועה".

לשמור על הערך של הכסף
כאשר מפקידים כספים בפקדונות או בחסכונות, הם שומרים על ערכם, והמשמעות היא שהערך שלהם יהיה שווה לערך המחירים של המוצרים האחרים. אם מפקידים אותו ערכו לאחר מכן ישאר כפי שהיה כמו שנכנס, בעוד כספים שמופקדים בעובר ושב – ערכם נשחק לאור האינפלציות השונות שתוקפות מדי פעם. חלק מהכוונה היא למנוע את אותן השחיקות בערך הכסף, וזה גם תלוי בערך הריבית, שרצוי שיעמוד לפחות על חמישה אחוזים לאורך השנה.

מה ההבדל בין פקדון לחסכון?
פקדון וחיסכון הם שני מונחים דומים, אולם המוסדות הפיננסים מבדילים ביניהם בתקופת ההפקדה, כך שפקדון ניתן להחיל על יום אחד ועד למספר שנים, וחיסכון מתחיל מתקופה של שנתיים ואילך. היתרון בתוכנית החיסכון בדרך כלל (לא תמיד), זה שסגירת החסכונות לאורך תקופה ארוכה עשויה להניב רווחים גדולים יותר, לצד ההתניה שלא פתוח את הקופה באמצע טווח הזמן שנקבע לו מראש.

בחירת סוגי פיקדון מתאימים
ישנם פיקדונות חד פעמיים, כשבכל פעם שמצטברים מעט רווחים – גורפים אותם אל קופת הפיקדונות או פותחים פקדון חדש. ישנם פקדונות בהוראת קבע שנמשכים מהעו"ש, ישנם פקדונות עם הצמדה למדד, לדולר ולשערי המניות.
 

callus