מה זה מיחזור משכנתא?

המושג מיחזור משכנתא בא לתאר פעולה פיננסית אשר נועדה על מנת להקל עלינו בתשלומי המשכנתא באמצעות הורדת ריביות או שינוי תמהיל המשכנתא כך שיתאים באופן טוב יותר לצרכינו ולכושר ההחזר שלנו. למעשה מדובר בהחזר המשכנתא הקיימת באמצעות לקיחת משכנתא נוספת, המותאמת לנו מחדש. מיחזור משכנתא היא פעולה המומלצת בעיקר לאנשים שלא מצליחים לעמוד בהחזר המשכנתא הנוכחי שלהם, אנשים שמעוניינים להגדיל את גובה תשלומי ההחזר ולקצר את תקופת המשכנתא שלהם, או אנשים המשלמים משכנתא בריבית שגבוהה יותר מן הריבית הקיימת כיום בשוק.

מלא פרטיך ונציגי הגופים המסומנים יחזרו אליך בהקדם:

coinsאפיקי השקעה נוספים:
subIphone
subIphone
subIphone
 
קבלו הצעות למחזור משכנתא
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר

מיחזור משכנתא


רבים כבר הבינו שקיימת כיום שיטה לחיסכון גם במשכנתא, שם משולמים ממילא מאות אלפי שקלים לבנק. מדובר למעשה על לקיחת משכנתא מקורית מסוימת ועל "חיסולה" על ידי לקיחת משכנתא נוספת בתנאים מועדפים ומשופרים ללווה. בזמן שהלווה מדלג ממסלול משכנתא אחד לאחר, הוא יכול לחסוך אלפי שקלים בתשלומי ההחזרים ובסך הכול – עשרות אלפי שקלים. את מיחזור המשכנתא עושים בדרך כלל בזמן של ירידת השיעור של הריבית שמוטלת על המשכנתא; מודדים את מה שנשאר לשלם מהמשכנתא הקיימת ומתחילים את תשלום החזרי ההלוואה מחדש ובתנאים המשופרים כאמור.

איך בודקים אם מיחזור משכנתא כדאי?
ראשית, לפני שמחליפים את המשכנתא הנוכחית, יש לבדוק מה היא מציעה כעת. איזו ריבית קיימת, ומה המסלול בו נמצאים. לדוגמה – אם המסלול המוצע כיום על משכנתא הוא ברבית קבועה, רצוי לחשב כמה הייתה המשכנתא ברבית קבועה אילו חושבה על בסיס הסכום הנותר לתשלום. יכול להיות שהרבית תהיה נמוכה יותר (אותו אחוז רבית על סכום מועט יותר של כסף) ואז הכדאיות תשתלם.

איך לקבוע מסלולים חדשים?
היום אתם יכולים להיות מעט יותר חכמים מהזמן שבו ביצעתם את המשכנתא המקורית; אתם יודעים יותר טוב מה האפשרויות שלכם להחזיר בקרוב כספים, האם ישנם כספים עתידיים שאמורים להכנס או שרמת ההכנסות עלולה לפחות בקרוב. הכול לפי היכולת הנוכחית להחזיר את המשכנתא לבנק.

לסקור את הצעות כל הבנקים
לאחר עריכת החישובים (ישנה אפשרות להשתמש במחשבוני משכנתא שונים וחינמיים ברשת), אפשר לפנות לבנקים השונים ולשמוע מה מציעים לכם שם. ישנה אפשרות למיקוח, עם פריסת ההצעה מבנקים אחרים – כדי לנסות ולקבל תנאים מועדפים. בשלב הסופי יש לחתום על "מכתב כוונות" שהבנק ממנו נלקחה ההלוואה הראשונה יספק.
 

callus