רכישת הרכב והשלמת הליך הבעלות אינה סוף הדרך, אם כי רק ההתחלה; עוד מהרגע שהבעלות חלה על הרכב, החוק מחייב בביטוח חובה. חברות הביטוח לרכב בישראל מסיבה זו הן אולי החברות אשר מוכרות את סדר הגודל הגדול ביותר של הפוליסות, אולם מדובר כאן על פוליסה נחוצה וחשובה, אשר באה לכסות כיסוי כספי במקרים שבהם ממילא הנהג, נוסעי הרכב והולכי רגל ממילא שרויים במצב עגום של חבלות גוף ונפש. המטרה היא למעשה לסייע לאותם נפגעים לקבל את הטיפול המגיע להם ללא שיקולים כספיים.
איך קובעים את המחיר של ביטוח החובה?
בכל פוליסה לביטוח חובה יש אותם הפרמטרים שאיתם מודדים את המחיר המשתנה לכל בעל רכב, תוך הצבת הנתונים באותם פרמטרים. בודקים את מין הנהג, את גילו, את ותק הרישיון לנהיגה שלו, את כמות התאונות שקרו במהלך שלוש השנים האחרונות, את מספר שלילות הרישיון שבאותן שלוש שנים אחרונות, את סוג הרכב, המנוע, כמות כריות האויר.
מאפיינים שאפשר להשתמש בהם להוזלת המחיר בביטוח חובה
בהתקשרות מול חברת הביטוח, רצוי להציב את כל מה שיכול להעיד כי אתם נהגים זהירים או שאינכם משתמשים הרבה ברכב. לדוגמה – אם יש בידכם את מסמך "היעדר תביעות" בביטוח רכב שנשלח אליכם עם סיום הפוליסה הקודמת, תוכלו להציג אותו. בנוסף – אם הנכם הנהג היחיד ברכב – יש להצהיר על כך. מאידך אם ישנם עוד נהגים קבועים – לא יהיה להם כיסוי כחוק.
לעשות סקר שוק בביטוח חובה
היום אין מי שלא עושה ביטוח חובה לאחר עריכת סקר שוק. בביטוח חובה ישנה הפריבילגיה לעשות חישוב דרך מחשבון חובה. לאחר הצבת הפרטים, מקבלים רשימת חברות ביטוח עם מחירים מהזול אל היקר (מחירים שלא משתנים או נתונם למיקוח בדרך כלל).