אומרים שהחו"ל משתלם, אבל איך זה כשצריך לשלם דמי ביטוח עבור כל יום של פינוק בחו"ל? לכאן מצטרפת הקלישאה: "העולם בנוי ממספרים". שנים רבות שבעולם התעופה נתקלים במקרים של עוגמות נפש כמו למשל – מזוודה שלא הגיעה ליעד – או שלא הגיעה בזמן וגם נחבלה או שחסר בה דבר מה, ביטול טיסה אחרי שהושקעו בה לא מעט כספים, הזדקקות לחילוץ ולהצלה או לטיפול רפואי – ובחו"ל כידוע חוק ביטוח בריאות אינו חל הישראלים כפי שבמדינת ישראל. מרבית הביטוחים שנעשים בארץ למעשה אינם תקפים מעבר לגבולות גזרת המדינה.
מי חייב בביטוח נסיעות?
אין חוק שגורס כי חייבים לעשות ביטוח נסיעות לחו"ל כשיוצאים מן הארץ, אולם אלו הן ה- א"ב של תיירים ושל אנשי עסקים, וכל מי שעובדתית יצא את גבולות הארץ. החוק בונה פוליסה סטנדרטית, שאין לחרוג מסעיפי המינימום שלה, במידה והצרכן החליט כבר לרכוש את ביטוח הנסיעות.
על מה אחראית החברה המבטחת?
המינימום שהחוק דורש מחברת הביטוח לנסיעות בחו"ל הוא פירוט ההוצאות הרפואיות והסכומים המירביים ("תקרת הביטוח") שאליהם תתחייב חברת הביטוח, לציין את זכויות המבוטח בכתב לאחר תאונה, או כשהוא נדרש לטיפול רפואי או להמשך הטיפול בארץ, לפרט מה הם המצבים בהם החברה תטיס את המבוטח לארץ לקבלת טיפול וכן לפרט מהן סוגי התאונות שמזכות בדמי כיסוי פיננסים.
ביטוח נסיעות – סוגי פוליסות
עבור כל קבוצת אוכלוסיה ישנה הפוליסה המתאימה. עבור התרמילאים שתרים בעולם לאורכו ולרוחבו לאורך חודשים ושנים ישנה פוליסה מתאימה, עבור אופנוענים או אנשי הספורט האתגרי, עבור אנשי עסקים או נוסעים מתמידים שחוזרים לעתים קרובות לטוס בנמלי התעופה בעולם, עבור מי שזהו המקצוע שלו – תעופה, וכן עבור אנשים שנדרשים לטיפול רפואי מכל סוג, לרבות נשים הרות.