השנים האחרונות מלמדות, כי הצרכן הופל לנבון יותר – כשהוא משתמש בכלים שניתנים לו כדי לסקור את המחירים בזמן אמת ולהשוות בין מה שישלם בכל מקום ומה שיקבל בתמורה. צורה זו של צרכנות מוסיפה תחרות בריאה בין נותני השירותים, תחרות שמשפיעה גם על איכות התמורה, ולא רק על המחיר. אחד השטחים הנפוצים ביותר בתחום ההשוואות הללו הוא תחום הביטוחים למיניהם. הצרכן הממוצע של היום אינו בקיא בכל מה שמונה הפוליסה שלו ואינו תובע ומשתמש בה בהתאם, אלא אם מדובר ב
ביטוח משכנתא, שכן אז סכומי הכסף גדולים למדי.
להתאים את הפוליסה באופן מודולרי
התאמת פוליסות ביטוח פירושה בניית הפוליסה על מרכיביה השונים, כלומר – יש להבין מה משמעותם. למשל, בביטוח רכב מקיף יש בסיס לתנאי הפוליסה, וניתן להוסיף עוד הרחבות. בביטוח דירה – מדובר בביטוח מובנה כשהתנאים ידועים מראש – אולם המחיר וההחזרים הם במשתנים התלויים שנגזרים ממצב משפחתי, מן הגיל, גודל הדירה והמחיר שלה וכן הלאה.
כפל ביטוח – האם צריך את זה?
בעוד ישנו חוק
ביטוח בריאות בישראל, כל אזרח מבוטח בקופת חולים מסוימת לפחות באופן בסיסי. בנוסף, הוא עורך דרך חברות ביטוח שונות ביטוח תאונות אישיות, ביטוח חיים וביטוחים נוספים שעלולים להיחשב לפחות בחלקם לכפל ביטוח. רצוי להיות מודעים אם משלמים פעמים על אותו הדבר מדי חודש, וגם אם כן, שזה יכיל סעיפים משלימים ומוצדקים.
ביטוח – לא מקום לקיצוץ
ביטוח יהיה בתוקף כל עוד הוא שולם וקיים בזמן קרות מקרה הביטוח. לא ניתן לתבוע אילו הביטוח לא היה בתוקף. לכן, גם אם נקלעים לתקופת מצוקה כלכלית קשה, רצוי שלא לוותר על רצף התשלומים עבור אותם סוגי ביטוחים. כדי למנוע מקרים לא רצויים – אפשר להתייעץ עם יועצי ביטוחים.