לא לכל אחד ישנם בצד כמה עשרות אלפי שקלים במזומן ואפילו יותר ממאה אלפי שקלים, על מנת לממן רכב חדש ממוצע. עם השנים נוצרו יותר הזדמנויות לרכישת רכבים תמורת השקעה בסיסית ראשונית באחוזים נמוכים יותר – לדוגמה, 30% מערך הרכב, ואת כל היתרה – משלמים בתשלומים. אלו הלוואות שנהוגות יותר אצל הבנקים אשר מעוניינים בביטחונות או אצל חברות אחרות למימון רכבים, אולם ישנן חברות למימון הרכב שדורשות בתמורה לכך שאין שום מקדמה לרכישת הרכב את שעבוד הרכב. נוצר מצב שבו ישנה תחרות בשוק ההלוואות לרכב על גב הלקוחות, אשר מצידם אמורים לבחור בקפידה את התנאים להלוואה.
הלוואה לרכב באמצעות הבנק
הבנקים מספקים הלוואה מיוחדת לרכישת רכב, ממש כשם שישנה המשכנתא לרכישת הדירה. הבנק יחקור את מצבו הפיננסי של הלקוח – בין אם הינו ותיק או לא על מנת להסיק מה מידת הסיכון שהלקוח לא יחזיר את ההלוואה, ויספח אליה ריבית המשתנה בין הבנקים על פי התנאים שהבנק יתן – פריסת תשלומים, סכום תקרה להלוואה ועוד.
הלוואת לרכב באמצעות חברות מימון חיצוניות
חברות המימון החיצוניות אינן קשורות לבנק, אף אם מדובר בחברת אשראי. גם כאן, כמו בבנק, ההלוואה תינתן בריבית מסוימת ובתנאים הנקבעים מראש על ידי חברות המימון החיצוניות. רצוי לשקול את היתרונות – שיכולים להתבטא בפריסת תשלומים גדולה יותר, אישור הלוואה בזמן קצר יותר מזה של הבנק, ומתן הלוואה גם אם אין מספיק אשראי לאותו לקוח בבנק.
הלוואה מטעם חברת הליסינג ממנה רוכשים את הרכב
בהלוואה מסוג זה בדרך כלל סך ההוצאה המחושבת נמוך יותר מכיוון שכאן מדובר על הלוואה ישירות מהמשווק לצרכן ולא על סדרת תשלומים בין גורמים שונים בשרשרת. בנוסף, מי שרוכש רכב מחברת הליסינג – ערכו יהיה נמוך מערך המחירון של רכב פרטי בכ-6%-17%.