מי שמעוניין בלקיחת הלוואת רכב, יכול לפנות למספר גורמים, ולהשתמש ביתרונות הטובים ביותר שאחד מהם יציע. ההלוואות ניתנות בחברות ליסינג, בחברות להלוואות חוץ בנקאיות, בבנקים ובחברות שעתודותיהן במימון רכב ובגורמי מימון ופיננסים נוספים. המטרה היא שחברת הפיננסים תשלם את מלוא ערך הרכב כמתווך, ואילו המלווה יהיה חייב לגורם אחר מאשר הגורם הישיר ממנו לקח את הרכב. היתרון הוא שימוש בתנאי התשלום שחוסכים פעמים רבות ממחיר הרכב – מה שעשוי למלא לאחרים את החובה לשלם מחיר ביטוח, רישיון וטסט.
מה סכום ההלוואה שכדאי לקחת?
רמת ה
הלוואה שתילקח לא תעלה על מחיר הרכב – על המוצרים הנלווים לו. חשוב להתאים את הרכב עצמו לסוג הנהג ולעשות פשרות שונות בין איכות הרכב ומחיר הדלק מאידך. יש לקחת בחשבון הוצאות עתידיות קרובות ולכלכל את היכולת להחזיר אותן, לרבות תשלומים של הביטוח לרכב או הרישיון. יכול להיות שתוכלו לעשות טרייד אין עם הרכב הישן, מה שיצמצם בין ההפרש של מחיר הרכב וההלוואה שתצטרכו להיות חייבים לקחת.
רכב חדש – לקבל עליו מימון
חברות הרכב מציעות לרוב מימון מיוזמתן, כשניתן להיות חייבים לאותה חברה כמעט את מלוא הסכום למעט תשלום מקדמה. את היתרה מחלקים לתשלומים ולרוב הרכב נותר תחת שיעבוד של
חברת ההלוואות. מדובר באפשרות שניתנת לרוב במכוניות סחירות ו"רבות מכר".
לבדוק את הריביות
ישנו "קאטש" בעסקאות תשלומים: צריך לשלם על כל תשלום ריבית מסוימת, וככל שישנם יותר תשלומים, זה אומר יותר הוצאות. חשוב למצוא את האיזון שבין כמות התשלומים לסכום שאותו מוציאים סך הכול, בתוך העסקה. לאיזו תוקפה תוכלו לצמצם או להרחיב את ההוצאות? כך תוכלו לתמרן בין סכום כזה או אחר להלוואה למימון רכב.