שוק הנדל"ן הפך להיות לוהט בשנים האחרונות, כמעט כל משפחה ממוצעת ומעלה שמה לעצמה למטרהלרכוש דירה או בית, חלק עושים זאת כחלק מאסטרטגיית השקעה וחלק משפרי דיור. המגזר החרדי והדתי לאומי לא נבדל משאר האוכלוסיה בתחום זה. המאפיין העיקרי אצל פלחי אוכלוסיה אלו הוא החיפוש אחר חיי קהילה ונושא החינוך לצד המאפיינים העיקריים בחיפוש הדירה.
מאפיינים המשפיעים על חיפוש דירה
בעת חיפוש דירה יש מספר מאפיינים מרכזים המכווינים את מחפש הדירה לאורך כל הדרך, המאפיינים הם, מיקום הדירה, המוצר עצמו, טיב הדירה ואיכות החיים לצד קניית הדירה, כל זאת לצד החלטות נדלניות רגילות. בקרב האוכלוסיה החרדית והדתית לאזור הגאוגראפי יש פחות חשיבות וברדע שרוכש פוטנציאלי מוצא מקום המכיל את כל דרישותיו הוא מוכן להתיק את מגוריו כל עוד חווית המגורים המשלבת רוחניות ומסורתיות תישאר. לציבור זה יהיה חשוב עד מאוד שבשכונת המגורים יהיו מוסדות תורניים כמו מקווה, בית כנסת ובית ספר ממלכתי דתי.
חיי המגזר בשנת 2012
שנת 2012 עומדת בצל משבר עמוק בכלכלה בכלל ובשוק הנדל"ן בפרט. המחאה הכלכלית והמשבר משפיעים רבות על המגזר הדתי המאופיין במשפחות ברוכות ילדים ועליהם לעיתים ההשפעה של משברים גדולה עוד יותר. כיום לא ניתן להעריך בדיוק כיצד יראה שוק הנדל"ן, המידה והרוכשים ימתינו לירדית מחירים גם המגזר הדתי יעשה זאת. ידוע שהקבלנים והיזמים השונים פועלים על פי חוקי השוק ועל כן במידה ולא יהיו קניות ורכישות חדשות תיעצר הבניה במעט.
מתחמים למגזר הדתי
בשנים אחרונות אנו עדים למתחמים אטרקטיבים שנועדו למשוך את הציבור הדתי במספר מקומות בארץ, במרכז, בקו התפר ובפריפריה. מגזרים אלו ירכשו דירות בשנה הקרובה בערים כמו כפר סבא, אזור השרון, נחלים, מודיעין, אשדוד, גבעת שמואל, רחובות ועוד. יש לציין שההתנהגות הצרכנית של המגזר הדתי זהה לחלוטין להתנהגות המגזר החילוני, על כן כאשר משווקים ומפרסמים יש להתאים את הפרסם והשיווק לגישה הנכונה למגזר זה.