למי מתאים ללמוד שוק ההון?


רבים מאתנו עשויים להירתע להישמע צמד המילים שוק והון. נושאים כלכליים לרוב נתפסים כמורכבים ומאיימים, ובטח לבטח כאשר מיטב כספנו מונח על הכף. ועם זאת, במגמה חיובית שהולכת ותופסת תאוצה, גם אלו הסובלים מפוביה קלה מפני נושאים כלכליים, מחליטים לשבור את מחסום הפחד ולפקוד את המכללות השונות המציעות לימודים מכווני מטרה.

 

מהו שוק ההון?

 

שוק ההון מאגד בתוכו מגוון רב של נושאים מתחום הכלכלה והפיננסים, והוא מתייחס לכלל המערכות הפיננסיות העולמיות ותפקודן המשולב זה בזה.

ועם זאת, לרוב נהוג לראות במושג שוק ההון ככזה המתמקד בבורסות השונות, ניירות ערך ואג"חים. על כן, תחום זה מורכב משילובן של מערכות פיננסיות שונות לרבות בנקים, חברות ביטוח, קופות גמל, קרנות ושלל מערכות עצמאיות נלוות.

באשר לאפשרויות ההשקעה של אנשים פרטיים וחברות בשוק ההון, מטרותיו של ענף זה הן לאפשר את התיווך שבין חברות המבקשות מימון לבין אלו המעוניינים להשקיע בהן וזאת כדי ליהנות מתשואה פוטנציאלית.

 

שוק ההון כמקור הכנסה

 

מרבית אלו אשר מחליטים ללמוד את הענף עושים זאת כדי לקבל כלים להשקעה נבונה המבוססת על ניתוח המדדים ויצירת מקור הכנסה נוסף לזה העיקרי.

בדיוק כפי שניתן לייצר רווח וערך כלכלי מן ההשקעה, כך התנהלות שאיננה נכונה, עלולה להוביל הפסדים. שלל הטכניקות השונות הנלמדות בקורסים השונים לרבות מסחר יומי וניתוח טכני, מסייעות בניתוב המאמצים לכדי רווח בטווחי זמן משתנים.

נהוג כיום לראות במסחר בשוק ההון כאמצעי בטוח שכן גם משקיעים פרטיים יכולים ליהנות ממערכות ממוחשבות שונות המסייעות בניתוח המדדים ובקריאת המפה הכלכלית. ישנם אף משקיעים פרטיים שהתחילו את דרכם בענף לצורך ייצור מקור הכנסה משני, ובמרוצת השנים למדו את רזי התחום והפכוהו לכדי מקור הכנסה שאיננו יורד ואף עולה על פרנסתם העיקרית.

 

האם ישנם סיכונים בהשקעה במניות?

 

כמו בכל תחום גם כאן, התנהלות לא נכונה עלולה למזער את הרווחים ואף להוביל להפסדים. בדיוק מסיבה זו, מכללות רבות המלמדות את התחום, עורכות את תכנית הלימודים בשילוב של לימודים תיאורטיים לצד התנסויות במסחר בזמן אמת.

מסחר זה, המלווה על-ידי משקיעים מנוסים, מקנה ניסיון יקר ערך ויכולת קבלת החלטות נכונה יותר אשר תאפשר תשואה נאה. בבחירתכם להשקיע במניות, עליכם להיות סמוכים ובטוחים כי אתם מחזיקים בחושים המחודדים הנדרשים, כמו גם ביכולת קריאת נתונים. השקעה ללא כל רקע או הבנה, משולה לגישוש באפילה, וכן מרבית הסיכויים כי המטרה תתפספס עם עוגמת נפש גדולה.

 

יש לי את הכסף, אך אני חושש להשקיע בעצמי

 

כאשר מדובר בסכומי כסף גבוהים, חשוב לדעת כי גופים פיננסיים שונים דוגמת בנקים ובתי השקעות, שמחים לספק את שירותיהם, וזאת בכפוף לגזירת עמלת ניהול מן הרווחים. עם זאת, כאשר מדובר בסכום גבוה, הרי שייתכן וצעד שכזה, יהווה כמהלך הבטוח והבריא ביותר בהיבט הכלכלי.

אם יש בכם את התעוזה ללמוד ענף מאתגר, אך כזה הטומן בחובו רווחים נאים, אם יש בכם יכולות אנליטיות בסיסיות וקור רוח לקבלת החלטות בזמן אמת, הרי שתחום זה יתאים לכם במידה רבה.

 
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn

מלא פרטיך ונציגי הגופים המסומנים יחזרו אליך בהקדם:

 
קבלו הצעות למסחר במט"ח
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
 
קבלו הצעות לניהול תיקי השקעות
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
 
קבלו הצעות למסחר עצמאי
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
 
קבלו הצעות לפיקדון
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
 
קבלו הצעות לתוכניות חיסכון
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
 
קבלו הצעות לחוזים עתידיים
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
articlePic

חשיבות ייעוץ ארגוני לעסקים וחברות

לכל ארגון - בין אם מדובר בארגון קטן ביותר ובין אם מדובר בארגון עצום המונה אלפי חברים ועובדים, יש תכונות דומות. הארגון, מהווה למעשה מערכת המשך...
articlePic

מדריך לשימוש נכון בקופה רושמת

אם בעבר קופה רושמת הייתה עבור קבלת תשלום מלקוחות, כיום היא הפכה לקופה שיכולה לתת פיקוח על הסחורה, ניפוק של מידע ודוחות ועוד ועל כן הפכה לפופולארית ונחוצה לבעלי עסקים. אז מהי בדיוק קופה רושמת, מהם המשך...
articlePic

מציאת מקור מימון לסטארט אפ חדש

בעולם הזימות, חשוב מאוד להבין כיצד להיכנס לעסקה בצורה נכונה בגיוס ההון ומציאת מקור מימון מהימן, מהן האפשרויות אשר עומדות בפני היזמים והסטארט- אפים בתחילת דרכם, וכיצד להתנהל מול המשקיעים בצורה נכו המשך...
callus