האם זה זמן טוב לקחת משכנתא?


המשכנתא הוא ההלוואה בסדרי גודל גדולים יחסית, ואולי אפילו ההלוואה הגדולה ביותר שאדם יקח במשך ימי חייו. היות ומדובר על סכומים גדולים – פורסים אותם לשנות תשלום רבות ומניחים אותה בצד, אפילו אם המחיר היקר אינו מצדיק זאת. מרבית מרוכשי הדירות עושים את הצעד מבלי להתחשב בנתוני השוק, אלא משום ש"צריך".  היות ולמשב הרוח הקל ביותר במסלול הריבית ולמהלכים שונים בשוק הפיננסיים יש השפעה רבה על הטיית ההשקעה במשכנתא, ישנה מגמה כללית לשינוי בקבלת ההחלטות בלקיחת משכנתאות בכלל או בהשקעה בדירות בפרט, ובמיוחד לאחר כגל המחאות האחרון.

האם ישנו שינוי לאחר גל מחאת הדיור?
למחאת האוהלים הייתה השפעה מסוימת על מחירי נדל"ן ושינויים בחוק, השאלה היא כמה היא רלבנטית ומייצגת את התוצאה, כפי שהאזרח הפשוט היה רוצה לראות אותה. כשכל זאת נעשה במקביל להגבלת המשכנתא שמופקדת לטובת הציבור. למחאה הייתה השפעה לכך שלא נמכרו לאחר המחאה דירות חדשות בסדר גודל של שליש יותר ממה שלא נמכר בשנה לפני כן (שיא של 5 השנים האחרונות). המצב הקשה מככב במרכז הארץ אולם מגיע לקיצוניות באזור הדרום, למרות הוזלה אגרסיבית של המחירים.

האופציה למחזר משכנתא
ישנו פיתרון שמנצל את תנודות השוק והמשק כדי לשנות את תנאי המשכנתא- ובמילים אחרות להוציא פחות כסף, ובזמן קצר יותר. שיטת מיחזור משכנתא היא הערכה מחודשת של סכום הכסף הנותר, ולקיחת הלוואה על הלוואה, בתנאים משופרים. אין צורך לבקש זאת מאותו מוסד פיננסי, אלא ניתן לקזז אותה דרך מקור פיננסי אחר.

ביטוח משכנתא
בדרך כלל, אין משכנתא ללא ביטוח משכנתא, לפחות לפי דרישות הבנקים. רכישה של ביטוח משכנתא ביחד עם המשכנתא עצמה יכול להבטיח כי גם במצב שבו הרוכש לא יהיה יכול לשלם את המשכנתא מסיבה כל שהיא, עדיין ישנם בטחונות כי התשלום כולו ישולם.
 

iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn

מלא פרטיך ונציגי הגופים המסומנים יחזרו אליך בהקדם:

 
קבלו הצעות לייעוץ משכנתא
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
 
קבלו הצעות למחזור משכנתא
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
 
קבלו הצעות לפריסת משכנתא
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
articlePic

ייעוץ משכנתאות - הדרך לחיסכון

אנשים רבים בוחרים להיעזר באנשי מקצוע בתחום המשכנתאות במטרה להצליח לקבל את תנאי ההלוואה הטובים ביותר. המשך...
articlePic

מתי אפשר למחזר משכנתא

כשלקחתם משכנתא לפני כמה שנים, הייתם יותר צעירים, כנראה שלא היו לכם ילדים, וגם המשכנתא שהציעו לכם בבנק נראתה מההצעות הטובות בשוק. אבל בינתיים, דברים השתנו, המשכורות שלכם, ההוצאות שהלכו וגד המשך...
articlePic

כיצד לתכנן את תשלומי המשכנתא

כיצד אפשר לתכנן את תשלומי המשכנתא כך שהחזרי המשכנתא העתידיים יתאימו לקצב גידול המשפחה? המשך...
articlePic

הריביות שאפשר לקבל על המשכנתא

עולם כלכלי שלם מסתמך על מצב הריביות במשק. בתקופה האחרונה חלה הפחתה בריבית לכדי הרמה הנמוכה ביותר שנרשמה אי פעם בישראל, אפילו מתחת המשך...
callus