בטחונות עבור נטילת משכנתא


המשכנתא היא הלוואה גדולת מימדים אשר מקורות פיננסיים כמו בנק או חברות מימון חיצוניות מעניקות ללווים. אותם מקורות דורשים ביטחונות, על מנת שהלקוח לא יטול את הכסף לצרכיו המיידיים ויסתלק מבלי להשלים את כל חובותיו – לא בתחילת התהליך וגם לא באמצעו, כל עוד יכול להיגרם שינוי מסוים בתנאים הכלכליים של הלווה והוא עלול שלא להיות מסוגל לפרוע את חובו. הביטחונות הללו יכולים להיות מושגים במספר אופציות פעולה: הראשונה היא שעבוד הנכס, השניה היא המצאת ערבים שיחתמו על הסכם ערבות, השלישי הינו שטר משכנתא ועוד פתרונות נוספים.  

חתימת ערבים למשכנתא
למרות שכיום ישנן פחות ופחות משכנתאות שמשריינות גם ערבים לטובתן, עדיין חותמים על הסכמים כאלו – בעיקר בבנק. התפקיד של אותם ערבים הוא לשלם את הסכום הנותר במידה והלווה לא יכול לשלמו בעצמו. על כן, הערבים יאלצו להציג תלושי משכורת וכן מסמכים נוספים כפי שידרוש הבנק. בכל מקרה חשבונם של הערבים נבדק והמשכנתא תאושר רק לאחר עמידה בתנאים.

רישומי אזהרה לטובת בנק או קונה
רישום אזהרה לטובת הבנק כי הנכס משועבד לו יירשם בזמן רישום הנכס בלשכת רישום המקרקעין. הבנק יפיק את המסמך הזה ותשולם עליו אגרה. כך אם בעל הנכס ירצה למכור אותו לפני שהסיר את חובותיו לבנק ואזהרת השעבוד עוד לא הוסרה, לא יוכל לעשות זאת. כאשר רוצים למנוע ניסיון של מוכר הנכס למכור אותו לגורם נוסף לקונה, ממלאים את טופס רישום האזהרה לטובת הקונה בנוכחות עורך דין.

מהו שטר משכנתא?
את השטר הזה מפיק הבנק וגם גובה עליו עמלה. יחד עם קבלת ההלוואה מפיק הבנק שטר משכנתא אשר מעיד כי הנכד משועבד לבנק ויצא מתוקף רק לאחר פריעת כל סכום החוב בהלוואה. חשוב לחתום על שטר זה בנוכחות עו"ד או רשם המקרקעין, וכן יש לרשום את השטר הזה בלשכת הרישום במקרקעין.
 

iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn

מלא פרטיך ונציגי הגופים המסומנים יחזרו אליך בהקדם:

 
קבלו הצעות לייעוץ משכנתא
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
 
קבלו הצעות למחזור משכנתא
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
 
קבלו הצעות לפריסת משכנתא
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
articlePic

ייעוץ משכנתאות - הדרך לחיסכון

אנשים רבים בוחרים להיעזר באנשי מקצוע בתחום המשכנתאות במטרה להצליח לקבל את תנאי ההלוואה הטובים ביותר. המשך...
articlePic

מתי אפשר למחזר משכנתא

כשלקחתם משכנתא לפני כמה שנים, הייתם יותר צעירים, כנראה שלא היו לכם ילדים, וגם המשכנתא שהציעו לכם בבנק נראתה מההצעות הטובות בשוק. אבל בינתיים, דברים השתנו, המשכורות שלכם, ההוצאות שהלכו וגד המשך...
articlePic

כיצד לתכנן את תשלומי המשכנתא

כיצד אפשר לתכנן את תשלומי המשכנתא כך שהחזרי המשכנתא העתידיים יתאימו לקצב גידול המשפחה? המשך...
articlePic

הריביות שאפשר לקבל על המשכנתא

עולם כלכלי שלם מסתמך על מצב הריביות במשק. בתקופה האחרונה חלה הפחתה בריבית לכדי הרמה הנמוכה ביותר שנרשמה אי פעם בישראל, אפילו מתחת המשך...
callus