הכל על משכנתא


המילה משכנתא נגזרת מהשורש המרובע מ.ש.כ.ן. יש לה קשה למונח משכון, בכך שהנכס שעליו ניתנה אותה הלוואת משכנתא עומד לרשותו של המלווה עד לפירעון מלא של החוב אצל בעל החוב מולו. השעבוד והמשכון יכול לפעול גם על זכויות אחרות שלא משמשות כקניין, ולא רק על נכסים. במסגרת אותה משכנתא – הבנק יחתים את הלווה על חוזה שמאפשר העברה של הנכס לידי נושה למן הרגע שאותו לווה לא יכול לפרוע את חובו. לכן, המערכת שמעניקה הלוואה בסכומי כסף שכאלו עלולה להיות בעלת פרוצדורה סבוכה, שכוללת בתוכה גם ביטוח חיים, שמאות וביטוח מבנה – במקרה שמדובר על נכס.

מה היא מהות ההליך?
הלווה שהינו בעל הדירה יחתום על שטר משכון שנקרא גם שטר משכנתא שיעמוד לטובת הנושה. אילו הלווה לא יכול לפרוע את הלוואתו, הנושה יכול בכל מקרה שבו ההלוואה לא נפרעה לממש את הדירה – כלומר למכור אותה. במידה וסכום הכסף שנתקבל מהמכירה גבוה מן החוב, יוחזר העודף ללווה.

מה משפיע על סוג המשכנתא?
משכנתא היא למעשה הלוואה שמורכבת מתמהיל של מספר גורמים שמרכיבים יחדיו את גובה ההחזר החודשי ואת תנאי הריבית. בין המרכיבים: סוג ריבית מוצמדת, גובה הריבית, משך ההלוואה שינוע בין 5 ל- 30 שנים. תמהיל אופטימלי יערוך את ההלוואה טובה ביותר שמותאמת ללקוח.

היכן ניתן לקבל ייעוץ משכנתא?
יועצי משכנתאות נמצאים בכל בית להשקעות, חסכונות, הלוואות וכמובן – במוסד המרכזי שמעניק משכנתאות – הבנק. היועץ בקיא בתוכניות שהבנק מאפשר ללקוחות ויכול לדעת עבור הלקוח מה טוב עבורו על פי מעקב הכנסות עבר ודיווח על אפשרויות פיננסיות שעתידות לצמוח. הכול יהיה רשום בהצעה שאיתה ניתן ללכת לגורם אחר שמציע משכנתא, ועימו ניתן להתמקח על המחיר.
 

iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn

מלא פרטיך ונציגי הגופים המסומנים יחזרו אליך בהקדם:

 
קבלו הצעות לייעוץ משכנתא
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
 
קבלו הצעות למחזור משכנתא
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
 
קבלו הצעות לפריסת משכנתא
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
articlePic

ייעוץ משכנתאות - הדרך לחיסכון

אנשים רבים בוחרים להיעזר באנשי מקצוע בתחום המשכנתאות במטרה להצליח לקבל את תנאי ההלוואה הטובים ביותר. המשך...
articlePic

מתי אפשר למחזר משכנתא

כשלקחתם משכנתא לפני כמה שנים, הייתם יותר צעירים, כנראה שלא היו לכם ילדים, וגם המשכנתא שהציעו לכם בבנק נראתה מההצעות הטובות בשוק. אבל בינתיים, דברים השתנו, המשכורות שלכם, ההוצאות שהלכו וגד המשך...
articlePic

כיצד לתכנן את תשלומי המשכנתא

כיצד אפשר לתכנן את תשלומי המשכנתא כך שהחזרי המשכנתא העתידיים יתאימו לקצב גידול המשפחה? המשך...
articlePic

הריביות שאפשר לקבל על המשכנתא

עולם כלכלי שלם מסתמך על מצב הריביות במשק. בתקופה האחרונה חלה הפחתה בריבית לכדי הרמה הנמוכה ביותר שנרשמה אי פעם בישראל, אפילו מתחת המשך...
callus