טיפים למשכנתא חדשה


רכישה של דירה חדשה או שאינה חדשה היא מהלך גדול בכל מקרה – מדובר במאות אלפי שקלים ובמיליוני שקלים או דולרים. במציאות של היום בעולם הנדל"ן, לעתים זה יותר משתלם להשקיע בתשלום קבוע למשכנתא כשמוסיפים עוד מעט יותר כסף מתשלום שכר הדירה – ובתום עשרות שנים הדירה עוברת לבעלות הלווה. למי שיש את הכסף זמין – ניתן להשקיע בצורה זו ואולי אפילו לזכות בהנחות שונות – משום שבעלי העסקים מקדמים עסקאות מסוג זה. במידה והרוכש בחר במשכנתא, יאלץ להתחייב לשלם אותה מדי חודש בחודשו בין 20-30 שנים (תלוי בתוכנית), ולשלם על כל תשלום ריבית.

מקבלים את הדירה וממשיכים לשלם עליה
ההלוואה שנלקחת לצורך רכישת הדירה היא זו שבאמצעותה רוכשים את הדירה. הבנק או הגורם המלווה משלם את מלוא הסכום לקבלן או למוכר הנכס, הלווה יהיה אחראי לשלם מעתה למלווה את מלוא הסכום כולל עמלות וריבית – בתשלומים, ואילו המלווה ירוויח את הריבית שתשולם מדי חודש. כך, הנכס עובר לבעלות הרוכש ותהיה משועבדת לבנק במידה והלווה לא יצליח לסיים לשלם את המשכנתא – לכן יומלץ לעשות בכל מקרה ביטוח משכנתא.

הסכום המדויק לרכישת משכנתא
ישנו פער בין הסכום ה"יבש" אותו נדרשים לשלם ובין הסכום שישולם בפועל, כאשר ניתן לנסות ולחשב אותו בצמוד לסכומים המבוקשים. יש לקחת בחשבון מס רכישה לפי שווי הנכס, דמי הסכמה שישולמו למנהל מקרקעי ישראל , היטל השבחה – אם מוסכם שדווקא הרוכש ישלם, הוצאות עו"ד, ביטוח משכנתא וההפרשים בין שערי הדולר והשקל. בנוסף, ישנה עמלת פתיחת הלוואה בבנק וייעוץ משכנתא אם ישנו.

מה כוללים המיסים למדינה?
המיסים והאגרות המשולמים למדינה יכללו אגרות טאבו – הוצאת נסח הטאבו, רישום המשכנתא או רישום הערה של אזהרה. תקנות המשכון מפרטות אילו אגרות תשולמנה – כמו רישום משכון והנפקת דו"ח עיון.

 
 

iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn

מלא פרטיך ונציגי הגופים המסומנים יחזרו אליך בהקדם:

 
קבלו הצעות לייעוץ משכנתא
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
 
קבלו הצעות למחזור משכנתא
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
 
קבלו הצעות לפריסת משכנתא
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
articlePic

ייעוץ משכנתאות - הדרך לחיסכון

אנשים רבים בוחרים להיעזר באנשי מקצוע בתחום המשכנתאות במטרה להצליח לקבל את תנאי ההלוואה הטובים ביותר. המשך...
articlePic

מתי אפשר למחזר משכנתא

כשלקחתם משכנתא לפני כמה שנים, הייתם יותר צעירים, כנראה שלא היו לכם ילדים, וגם המשכנתא שהציעו לכם בבנק נראתה מההצעות הטובות בשוק. אבל בינתיים, דברים השתנו, המשכורות שלכם, ההוצאות שהלכו וגד המשך...
articlePic

כיצד לתכנן את תשלומי המשכנתא

כיצד אפשר לתכנן את תשלומי המשכנתא כך שהחזרי המשכנתא העתידיים יתאימו לקצב גידול המשפחה? המשך...
articlePic

הריביות שאפשר לקבל על המשכנתא

עולם כלכלי שלם מסתמך על מצב הריביות במשק. בתקופה האחרונה חלה הפחתה בריבית לכדי הרמה הנמוכה ביותר שנרשמה אי פעם בישראל, אפילו מתחת המשך...
callus