שלבי הפעולה הננקטים טרם הקנייה


לפני שרוכשים נכס, נדרשות פעולות שונות שעלולות לארוך זמן רב משום ענייני בירוקרטיה למשל, או שהם כוללים מספר שלבים. בהנחה שאותו משקיע מעוניין לשלוט בהגה של העסקה שבה הוא משקיע, חשוב לבדוק כל הצעה מספר פעמים ומול גורמים שונים. רגע לפני הפגישה עם הבנקאי או עם המלווה, רצוי להכין מסמכים המעידים על הכנסה כשכיר ואת שומת המס האחרונה, אישור מרואה חשבון על ההכנסות נטו עבור שנת המס הנוכחית, במידה ומדובר על בעל עסק. יש להוסיף לכך את פירוט ההלוואה הקיימת ואת לוח הסילוקין שלה.

שלב קבלת אישור המשכנתא
בתוך ימים בודדים מהגשת כל המסמכים הנדרשים, הבנק או חברת ההלוואות אמורה לאשר את המשכנתא או לסרב לה. במקרים בהם היו צ'קים חוזרים מן הבנק או שלא כיבדו הוראת קבע, כאשר מעקלים את חשבון הבנק על ידי רשות מקומית – גם אם לא שולם דו"ח – הכול על סמך נתונים שהתקבלו משבע השנים האחרונות. רק עם הצגת מכתב מכל גורם שהטיל את הסנקציה מדוע הוסרה הסנקציה, הבנק עשוי לשקול לחיוב את המשכנתא.

אפשר להתייעץ עם היועץ למשכנתאות
הדרך המקובלת כיום כדי להבין איך לגרום למלווה לקבל את הבקשה, היא פניה ליועץ משכנתאות שעובד מטעם המלווה. ניתן לקבל אישור עקרוני לקבלת המשכנתא, וכשישנו סירוב, חשוב להבין מדוע. אם זה סירוב בגלל בגובה המשכנתא, ניתן לעשות שינוי באמצעות חישובים שונים או קבלת הצעות אחרות.

מה התוכנית?
במידה וישנה תוכנית לבנות את הנכס באופן עצמאי או להרחיב את הדירה, חשוב להגיש לבנק את התוכנית המאושרת לבניה ואת היתרי הבניה המעודכנים, חוזה פיתוח או חוזה חכירה מול מנהל מקרקעי ישראל- כמו גם מסמכים משפטיים והנדסיים לגבי הנכס.

iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn

מלא פרטיך ונציגי הגופים המסומנים יחזרו אליך בהקדם:

 
קבלו הצעות לייעוץ משכנתא
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
 
קבלו הצעות למחזור משכנתא
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
 
קבלו הצעות לפריסת משכנתא
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
articlePic

ייעוץ משכנתאות - הדרך לחיסכון

אנשים רבים בוחרים להיעזר באנשי מקצוע בתחום המשכנתאות במטרה להצליח לקבל את תנאי ההלוואה הטובים ביותר. המשך...
articlePic

מתי אפשר למחזר משכנתא

כשלקחתם משכנתא לפני כמה שנים, הייתם יותר צעירים, כנראה שלא היו לכם ילדים, וגם המשכנתא שהציעו לכם בבנק נראתה מההצעות הטובות בשוק. אבל בינתיים, דברים השתנו, המשכורות שלכם, ההוצאות שהלכו וגד המשך...
articlePic

כיצד לתכנן את תשלומי המשכנתא

כיצד אפשר לתכנן את תשלומי המשכנתא כך שהחזרי המשכנתא העתידיים יתאימו לקצב גידול המשפחה? המשך...
articlePic

הריביות שאפשר לקבל על המשכנתא

עולם כלכלי שלם מסתמך על מצב הריביות במשק. בתקופה האחרונה חלה הפחתה בריבית לכדי הרמה הנמוכה ביותר שנרשמה אי פעם בישראל, אפילו מתחת המשך...
callus