משכנתא הפוכה- יתרון או חסרון למבוגרים?


החלום הישראלי החדש הוא להקים בית בישראל ולמרות שהדעה הרווחת היא שמשכנתא מיועדת לזוגות צעירים למעשה הבנקים מציעים כיום גם משכנתאות מותאמות למבוגרים. העליה ברמת החיים וההתפתחות ברפואה מאפשרת לאנשים בעולם המערבי לחיות חיים ארוכים יותר, מה שיצר עבור הבנקים, ציבור חדש לשיווק משכנתאות. הרעיון שעומד מאחורי שיטת המשכנתא הוא רעיון ההיפוך ומתאים למי שלא היה ברשותו לרכוש דירה בצעירותו אך רוצה לאפשר לילדיו לרשת נכס. 

משכנתא למבוגרים
שיטת המשכנתא לקהל היעד המבוגר עובדת על שיטת ההיפוך ומאפשרת לקחת משכנתא הפוכה ובהמשך להעביר את התשלומים לבנק לחובת הילדים. במבט ראשון הרעיון נראה תמוה אך למעשה בגלל הקושי שקיים כיום לחסוך את הסכום הראשוני לרכישת בית, יש לשיטה זאת יתרון וכך ההורים רוכשים את הבית ובהמשך הילדים ממשיכים לשלם את התשלומים ומקבלים את הנכס. 

יתרונות השיטה
שיטת המשכנתא ההפוכה מאפשרת לאנשים שיש ברשותם כבר נכס לקחת הלוואה בשווי של עד חמישים אחוזים מערך הנכס הקיים וההחזר יועבר בסופו של דבר ליורשי הדירה כשימכרו אותה בעתיד. האם השיטה עונה לשאלה איך לחסוך בעת לקיחת משכנתא? יש בכך סוג של חסכון אך גם סיכון. הליך זה מאפשר לאנשים לשדרג את רמת החיים ובתאוריה יש לשיטה יתרונות אך כדי להבטיח רווחיות ולמנוע הפסד של הנכס הקיים, יש חובה לעמוד בתשלומי המשכנתא. 

חשש מסכסוכים
רוב האנשים המבוגרים בוחרים לחיות בצמצום מתוך רצון להבטיח את הבטחון של ילדיהם ולכן נמנעים מבזבוזים מיותרים והרפתקאות כלכליות מיותרות. בתאוריה יש יתרון בלקיחת משכנתא בגיל מבוגר, גם עבור היורשים אך יש גם חשש שאי עמידה בתנאים הכרוכים במשכנתא ועמלות יגרמו לאיבוד הנכסים. אנשים רבים חוששים מגרימת סכסוכים משפחתיים בין ילדיהם לאחר עזיבתם ומעדיפים לבחור בחיים צנועים ולמנוע סכסוכי ירושה. 
 
 
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn

מלא פרטיך ונציגי הגופים המסומנים יחזרו אליך בהקדם:

 
קבלו הצעות לייעוץ משכנתא
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
 
קבלו הצעות למחזור משכנתא
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
 
קבלו הצעות לפריסת משכנתא
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
articlePic

ייעוץ משכנתאות - הדרך לחיסכון

אנשים רבים בוחרים להיעזר באנשי מקצוע בתחום המשכנתאות במטרה להצליח לקבל את תנאי ההלוואה הטובים ביותר. המשך...
articlePic

מתי אפשר למחזר משכנתא

כשלקחתם משכנתא לפני כמה שנים, הייתם יותר צעירים, כנראה שלא היו לכם ילדים, וגם המשכנתא שהציעו לכם בבנק נראתה מההצעות הטובות בשוק. אבל בינתיים, דברים השתנו, המשכורות שלכם, ההוצאות שהלכו וגד המשך...
articlePic

כיצד לתכנן את תשלומי המשכנתא

כיצד אפשר לתכנן את תשלומי המשכנתא כך שהחזרי המשכנתא העתידיים יתאימו לקצב גידול המשפחה? המשך...
articlePic

הריביות שאפשר לקבל על המשכנתא

עולם כלכלי שלם מסתמך על מצב הריביות במשק. בתקופה האחרונה חלה הפחתה בריבית לכדי הרמה הנמוכה ביותר שנרשמה אי פעם בישראל, אפילו מתחת המשך...
callus