התנאים לקבלת משכנתא לדירה


המשכנתא היא חלק בלתי נפרד מטקס רכישת הדירה אצל מרבית אוכלוסיית רוכשי הדירות במדינה. מרבית הרכישות נעשות מעולם הנדל"ן למגורים הפרטי, ולאו דווקא לצורך עסקים ולרכישת נדל"ן מניב. היות וכל רוכש דירה מגיע מרקע אקונומי שונה ויש לו יכולות פיננסים שונות – יש לקחת בחשבון מי יהיה הגורם שיעניק את המשכנתא, וכן את הביטוח משכנתא הבלתי נמנע ולעתים הכרחי לקיומה של הלוואה גדולה מסוג זה. את התנאים לקבלת משכנתא יעניק הגוף המלווה – והיות שישנם גורמים רבים כאלו, רצוי לבדוק את כולם – בבדיקת יתרונות וחסרונות ואפילו אפשרויות מיקוח מול הגורמים הללו.

סדר הליך בקשת המשכנתא
ראשית, ישנו תהליך קבלת ייעוץ אצל כל הגורמים הרצויים – לרבות בנקים (אין זה משנה היכן ישנו חשבון פתוח – לא חייבים לפתוח חשבון בנק באותו בנק שבו נוטלים את המשכנתא), בנתקים למשכנתאות, חברות להלוואת חוץ בנקאיות, חברות מיוחדות לנטילת משכנתאות.

פסילה אובייקטיבית או סובייקטיבית
לאחר הבאת תלושי משכורות ושאר הפרטים הרצויים למלווה לבדיקה, לאחר שאומתו, אלו עלולים להפסל על ידי הבנק באופן חד פעמי ובלתי ניתן לערעור, או שהנכס עצמו יעניק את הפסילה – למשל כשהנכס עדיין מעוקל או משועבד. אם בעיה זו ניתנת לטיפול במהרה, ניתן לגשת שוב לנושא אישור ההלוואה.

מחויבות של הלקוח
הלקוח מתחייב לתקופה ארוכה – בדרך כלל לעשרות שנים, עד שיסיים לשלם מדי חודש בחודשו את המשכנתא. מילוי של טופס בקשה וגם אישורו בבנק אינו הליך שמחייב את הלווים. הלווים מבחינתם יכולים להסיר ידם מההצעה בעקבות מצב פיננסי שמשתנה או קשיים שעלולים להיות צפויים מראש. יכול להיות שהלווים אינם מעוניינים יותר בנכס, ולכן "ירדו" מהעסקה. חשוב לקרוא היטב את התנאים להתחייבות למשכנתא ולהבין מה משמעות הצעדים שבלקיחתה.
 

iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn

מלא פרטיך ונציגי הגופים המסומנים יחזרו אליך בהקדם:

 
קבלו הצעות לייעוץ משכנתא
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
 
קבלו הצעות למחזור משכנתא
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
 
קבלו הצעות לפריסת משכנתא
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
articlePic

ייעוץ משכנתאות - הדרך לחיסכון

אנשים רבים בוחרים להיעזר באנשי מקצוע בתחום המשכנתאות במטרה להצליח לקבל את תנאי ההלוואה הטובים ביותר. המשך...
articlePic

מתי אפשר למחזר משכנתא

כשלקחתם משכנתא לפני כמה שנים, הייתם יותר צעירים, כנראה שלא היו לכם ילדים, וגם המשכנתא שהציעו לכם בבנק נראתה מההצעות הטובות בשוק. אבל בינתיים, דברים השתנו, המשכורות שלכם, ההוצאות שהלכו וגד המשך...
articlePic

כיצד לתכנן את תשלומי המשכנתא

כיצד אפשר לתכנן את תשלומי המשכנתא כך שהחזרי המשכנתא העתידיים יתאימו לקצב גידול המשפחה? המשך...
articlePic

הריביות שאפשר לקבל על המשכנתא

עולם כלכלי שלם מסתמך על מצב הריביות במשק. בתקופה האחרונה חלה הפחתה בריבית לכדי הרמה הנמוכה ביותר שנרשמה אי פעם בישראל, אפילו מתחת המשך...
callus