איך עושים גרירת משכנתאות?


בשנים האחרונות אנו עדים לגידול בביקוש ובמכירת הדירות במדינת ישראל. הרוב המוחלט שרוכש דירה נאלץ לגייס כסף ממקורות נוספים ולא יכול לעשות זאת אך ורק בעזרת ההון העומד לרשותו. אחת הדרכים הטובות ביותר בימינו להשיג הלוואה נוחה היא המשכנתא. תחום המשכנתאות הוא ענף רחב מאוד במדינת ישראל שמגלגל כמויות גדולות של כסף ומהווה את אחת ההוצאות הגדולות ביותר על משק בית במידה ולא הגדולה ביותר.

גרירת משכנתא
גרירת משכנתא הינה תהליך בו מבקש הלווה להחליף את הנכס המשועבד לבנק, בנכס אחר.תהליך זה לרוב קורה כאשר הלווה מוכר את הנכס המשועבד לבנק ורוצה להמירו בנכס אחר. לאחר אישור הבנק יבוטל השיעבוד הישן והנכס החדש ישועבד. במקרה שלא ניתן לשעבד נכס אחר הבנק יכול לנסות למצוא חלופות אחרות.

חוקים בנוגע לגרירת משכנתאות
 ישנם חוקי פיקוח הנוגעים לגרירת משכנתאות הקובעים שהבנק לא יסרב לבקשה להחליף את הנכס המשועבד בנכס אחר, כמו כן החוק קובע כי על הבנק אסור למנף את החילוף בנכסים על מנת לשנות את תנאי ההלוואה הקיימת. הבנק לא יכול להתנות את הסכמתו לשינוי השיעבוד בתנאי הלוואה אחרים ובשינוי מסלול ההלוואה המקורי, אלא אם כן יש סיבות בלתי נמנעות לעשות כך.

לפני חתימה על חוזה
למרות מה שהוזכר לעיל חשוב לדעת להבנק צריך לתת אישור לשינוי הערבויות ולביצוע גרירת המשכנתא לפי נהלים וחוקים שמכתיבים את עבודתו.יש לברר היטב מה המשמעות של גרירת נכס מבחינת הבנק, מה ערכו של הנכס החדש לפי הבנק,האם גרירת המשכנתא כרוכה בעמלה או קנס כלשהוא ומהי הפרוצדורה והתהליך המדויק שיש לנקוט על מנת להחליף את השעבוד. כאשר פונים לבנק בבקשה לגרירת משכנתא התהליך דומה מאוד לחתימה הראשונית על המשכנתא, ולכן יש להגיע מוכנים עם הכל לפני החתימה.

 

iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn

מלא פרטיך ונציגי הגופים המסומנים יחזרו אליך בהקדם:

 
קבלו הצעות לייעוץ משכנתא
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
 
קבלו הצעות למחזור משכנתא
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
 
קבלו הצעות לפריסת משכנתא
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
articlePic

ייעוץ משכנתאות - הדרך לחיסכון

אנשים רבים בוחרים להיעזר באנשי מקצוע בתחום המשכנתאות במטרה להצליח לקבל את תנאי ההלוואה הטובים ביותר. המשך...
articlePic

מתי אפשר למחזר משכנתא

כשלקחתם משכנתא לפני כמה שנים, הייתם יותר צעירים, כנראה שלא היו לכם ילדים, וגם המשכנתא שהציעו לכם בבנק נראתה מההצעות הטובות בשוק. אבל בינתיים, דברים השתנו, המשכורות שלכם, ההוצאות שהלכו וגד המשך...
articlePic

כיצד לתכנן את תשלומי המשכנתא

כיצד אפשר לתכנן את תשלומי המשכנתא כך שהחזרי המשכנתא העתידיים יתאימו לקצב גידול המשפחה? המשך...
articlePic

הריביות שאפשר לקבל על המשכנתא

עולם כלכלי שלם מסתמך על מצב הריביות במשק. בתקופה האחרונה חלה הפחתה בריבית לכדי הרמה הנמוכה ביותר שנרשמה אי פעם בישראל, אפילו מתחת המשך...
callus