שפרו את תזרים המזומנים שלכם מנכסי נדלן


כל אחד היה מעוניין לשפר את תזרים המזומנים שלו, כיון שזה אומר יותר אפשרויות בחיים. שיפור של תזרים מזומנים אומר שמזיעים פחות בשביל להרוויח יותר. תזרים מזומנים שצונח הוא סיבה טובה לאיתור מקורות חדשים להכנסות.

עשרות אלפי עסקים קטנים נסגרים בכל שנה ושנה ומותיר עליה של כמה אלפי עסקים בודדים המתווספים אל כמעט 341,000 עסקים קטנים שפתוחים בישראל מדי שנה, כל עסק – וסיבותיו-הוא, אולם אחת הסיבות המרכזיות לסגירת העסקים הללו היא שהם אינם שורדים משום בעיית ניהול של תזרים מזומנים. כדי לשפר את עניין תזרים המזומנים, יש להבין היכן הכסף כלוא, ולכבוד כך יש להנהיג מספר בדיקות. 

היכן הכסף כלוא?
יש לבדוק את המאזן השנתי של העסק, ולמצוא האם ישנו כסף שמופקד ואינו מצמיח תפיחה של ריבית, האם התקבולים שעוד לא התקבלו וממתינים תודות ל"שוטפים" למיניהם ומסיבות נוספות עדיין ממתינים לאיסוף ולהפקדה, עלויות או מלאי שלא חושבו, נכסים קבועים – האם הבניין עונה על כל הדרישות או מעל ומעבר למה שצריך? האם העסק מלווה לעובדים כספים רבים?

דו"ח תזרים המזומנים
תזרים המזומנים שנערך עבור השקעה הוא עניין שנתון לשיקול דעת מורכב, שיש להתייעץ בגינו עם יועץ נדל"ן. הצהרה על תזרים המזומנים תסייע במענה על שתי שאלות מרכזיות – מדוע יותר כספים יוצאים מאשר נשארים ונכנסים, וכן מה ניתן לשנות כדי לאפשר ליותר כסף להכנס ופחות ממנו לצאת? יש לעיין בשלוש – ארבע השנים האחרונות, מהיכן הכסף הגיע – האם ממימוש נכסים, רווח, הלוואות שנלקחו, וכן לאן הכסף "הלך" – על תשלום ההלוואה? תשלומי חוב?

שיפור יכולת כלכלית
כדי למצוא דרך לשיפור המערכת הכלכלית הזו שבה אתם נמצאים עם העסק, ניתן לפנות ליועצים פיננסיים שנמצאים בבנק, ויכולים לתקן את התכנית לכניסת רווחים בטווח הזמן הקרוב. יש להכין את כל הניירת הכרוכה בכך עבור השיחה. לעתים, רצוי להקטין את המלאי ואת עלות הסחורה. משווים את המלאי הקיים למלאי רצוי ולמחזור מלאי ממוצע בתעשייה, ומחשבים את ההשקעה במלאי העודף.

איך ניתן לשרוד בג'ונגל הפיננסי הזה?
בזמנים בהם העסק נהנה ממזומנים רבים, ישנה נטיה להתרשל בניהול יעיל של תזרים המזומנים, ורצוי לנצל את התקופות בהן יש לעסק אשראי מלא ושיעורי הרבית נמוכים. שיפור הרווחיות בזמנים כאלו עשוי להוביל להצלחה כלכלית גם בזמנים קשים ואפרוריים. 
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn

מלא פרטיך ונציגי הגופים המסומנים יחזרו אליך בהקדם:

 
נדלן להשקעה בארץ
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
 
קרקעות להשקעה
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
 
נדלן למגורים
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
 
נדלן להשקעה בחוץ לארץ
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
articlePic

רוכשים דירה? נא להיעזר ביועץ משכנתאות

הגעתם לשלב בחיים בו אתם כבר חושבים על רכישת דירה? אז הגעתם לשלב חשוב בחיים. רכישת דירה מעידה על הרצון בהתבססות כלכלית בהתמקדות בכיוון חיובי ועוד. המשך...
articlePic

השקעות נדלן באנגליה - מדוע כדאי להשקיע

העולם הגלובלי וטשטוש הגבולות הפיזיים בתחום המסחר והשירותים הבינלאומיים לא פסחו כידוע גם על תחום הנדל"ן של ימנו, כאשר משקיעים בכל העולם מבינים כי אין סיבה לצמצם את ההשקעה על פי גבולות גאוגרפיים, כ המשך...
articlePic

איפה מומלץ לקנות נדל"ן להשקעה?

שוק הנדל"ן בישראל הוא שוק רחב, עשיר, צומח ורלוונטי מאוד עבור ישראלים שמחפשים איפה להשקיע סכומים גדולים של כסף. מחירי הדיור עולים וחלק מהמשקיעים בנדלן בארץ מגייסים כסף במשך שנים או משתמשים בהלוו המשך...
articlePic

מתכננים לקנות דירה? לא כדאי לכם לחכות

תכניות הרכישה של רבים מתעכבות משום הפטור הצפוי ממע"מ, ובינתיים הקבלנים מציעים מבצעים שווים. לאחר כניסת החוק לתוקף, ההערכה הרווחת היא שהמחירים ממילא יעלו. אומרים שכל עכבה היא לטובה, ורצוי לבחון הי המשך...
callus