משימות לפני נטילת הלוואת משכנתא


על מנת לקבל הלוואה בסדר גודל כמו של משכנתא – ובתרגום קל – הלוואה של מאות אלפי אם לא מליון שקלים ומעלה, יש למלא אחר תנאים מסוימים אותן יכתיב הלווה, קרי הבנק. במידה ומבקש ההלוואה עומד בתנאים אלו, הוא יקבל אישור עקרוני מהמוסד הפיננסי ויהיה יכול לבחור אם להתחייב אליו בטווח הימים הקרובים. לפני הפניה לאותו מוסד פיננסי, יש לערוך מספר בדיקות כדי להבין עד כמה ישתלם ללווה לערוך עסקה הדדית עם המלווה, ככל שזו התחייבות לאורך טווח זמן שיכול להתפרש גם על פני עשרות שנים.

גישוש אחר המשכנתא המשתלמת
יש לפנות לגורמים המלווים ולבקש ייעוץ משכנתא והצעה מתאימה על פי הנתונים והתוכניות של הלווים, כמו גם על פי סדר גודל ההוצאות. לנציגי הבנק ישנו אינטרס לצרף את הלקוח אל שורות הבנק וליהנות מהרווחים שייצרו החסרונות שלו – דרך ריבית ועמלות. המטרה היא להתייעץ עם איש מקצוע לעניין משכנתאות, ורצוי אדם אובייקטיבי מחברה חיצונית, כדי לקבל תמונה אובייקטיבית ככל הניתן לשאלת הכדאיות.

דרישות עד לפתיחת תיק הלוואה
עם הפגישה מול נציג הבנק, יש להציג מסמכים מזהים כמו תעודת זהות, יש להציג תדפיסים של תזרימי כספים בחשבון העובר ושב, כמו גם 3 אישורי הכנסות מחודשי ההכנסה האחרונים אצל אלו שהם שכירים, ואילו אצל עצמאים יש להציג דו"חות מס ואישור רואה חשבון שלושה חודשים לאחור.

קבלת האישור הסופי בתיק ההלוואה
חשוב לספר על מטרת ההלוואה לבנק, להציג את תעודת הזכאות אם ישנה זכאות, להראות את החוזה לרכישת הנכס, את נוסח הטאבו – נוסח רישום המקרקעין העדכני או המסמך המעגן ומאשר את הזכויות על הנכס. יש לקחת בחשבון כי פתיחת תיק המקרקעין יהיה כרוך בדמי פתיחת תיק. בתמורה לאישור לעתים הבנק יחייב בעשיית ביטוח משכנתא.
 

iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn

מלא פרטיך ונציגי הגופים המסומנים יחזרו אליך בהקדם:

 
קבלו הצעות לייעוץ משכנתא
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
 
קבלו הצעות למחזור משכנתא
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
 
קבלו הצעות לפריסת משכנתא
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
articlePic

ייעוץ משכנתאות - הדרך לחיסכון

אנשים רבים בוחרים להיעזר באנשי מקצוע בתחום המשכנתאות במטרה להצליח לקבל את תנאי ההלוואה הטובים ביותר. המשך...
articlePic

מתי אפשר למחזר משכנתא

כשלקחתם משכנתא לפני כמה שנים, הייתם יותר צעירים, כנראה שלא היו לכם ילדים, וגם המשכנתא שהציעו לכם בבנק נראתה מההצעות הטובות בשוק. אבל בינתיים, דברים השתנו, המשכורות שלכם, ההוצאות שהלכו וגד המשך...
articlePic

כיצד לתכנן את תשלומי המשכנתא

כיצד אפשר לתכנן את תשלומי המשכנתא כך שהחזרי המשכנתא העתידיים יתאימו לקצב גידול המשפחה? המשך...
articlePic

הריביות שאפשר לקבל על המשכנתא

עולם כלכלי שלם מסתמך על מצב הריביות במשק. בתקופה האחרונה חלה הפחתה בריבית לכדי הרמה הנמוכה ביותר שנרשמה אי פעם בישראל, אפילו מתחת המשך...
callus