ביטוח דירה ומשכנתא ביטוח חשוב ביותר


בשנים האחרונות אחזקת ובעלות על דירה או בית בישראל משמע בעלות על נכס ששוויו רב וערכו לרוב רק עולה. דירה היא אחד מהנכסים אם לא הנכס היקר ביותר שאדם מחזיק לאורך חייו. ועל כן יש להתייחס לנכס זה בהתאם ולתת לו את הכבוד והמעמד הראוי לו. על מנת לקנות דירה אדם נזקק לסכום כסף משמעותי ולרוב את סכום כסף זה הוא מקבל מהבנק בצורת משכנתא. לאחר רכישת הדירה יש שני סוגי ביטוח שהאדם אומד מולם, ביטוח דירה וביטוח משכנתא. הראשון אופציונאלי והשני מחויב על ידי הבנקים.

ביטוח דירה
שני סוגי הביטוחים שהוזכרו לעיל שונים מהותית זה מזה ואין לבלבל ביניהם. במידה והנכס הוא בעל ערך יקר או מכיל בתוכו חפצים יקרי ערך כמו מכשירי חשמל, אלקטרוניקה, אומנות וכדומה, מומלץ לערוך ביטוח דירה ולבטח בביטוח מבנה ותכולה. ביטוח מבנה מכסה מפני נזקים שנגרמים למבנה כתוצאה מפגעי מזג האוויר, בלאי וכדומה. ביטוח תכולה מכסה מפני גניבות, פריצות וגן נזקים אחרים כמו שריפה ושאר פגעי הטבע.

ביטוח משכנתא
ביטוח משכנתא הוא ביטוח חובה עבור מי שעומד להעזר בבנק לצורך מימון רכישת הדירה, כלומר לקחת משכנתא. ביטוח זה מיועד עבור הבנק ולא עבור בעל הנכס. כאשר לוקחים משכנתא מהבנק הבנק מעמיד לזכות הלווה סכום של כסף, הבנק רוצה להגן על עצמו במידה ויקרה משהו ללווה והוא לא יוכל להחזיר את הכסף ועל כן מחייב את הלווה בביטוח משכנתא, על מנת שהבנק לא יפסיד את הכסף במקרה של אסון או כל מקרה אחר.

סוגי ביטוח המשכנתא
ביטוח המשכנתא מתחלק לשניים, ביטוח מבנה משכנתא וביטוח חיים משכנתא. הביטוח הראשון דומה לביטוח המבנה. במהלך חיי הלוואת המשכנתא לנכס יכול להיגרם אסון מכל סיבה שהיא, הנכס מהווה ערובה לבנק ועל כן הוא רוצה לשמור על תקינותו וערכו. ביטוח זה מכסה את הבנק במידה והנכס נהרס. הביטוח השני הינו ביטוח החיים משכנתא, הוא מכסה במקרה וקורה אסון והלווה נפטר ואינו יכול להחזיר את החוב. במקרה זה חברת הביטוח תחזיר את החובלבנק.



 

iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn

מלא פרטיך ונציגי הגופים המסומנים יחזרו אליך בהקדם:

 
קבלו הצעות לייעוץ משכנתא
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
 
קבלו הצעות למחזור משכנתא
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
 
קבלו הצעות לפריסת משכנתא
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
articlePic

ייעוץ משכנתאות - הדרך לחיסכון

אנשים רבים בוחרים להיעזר באנשי מקצוע בתחום המשכנתאות במטרה להצליח לקבל את תנאי ההלוואה הטובים ביותר. המשך...
articlePic

מתי אפשר למחזר משכנתא

כשלקחתם משכנתא לפני כמה שנים, הייתם יותר צעירים, כנראה שלא היו לכם ילדים, וגם המשכנתא שהציעו לכם בבנק נראתה מההצעות הטובות בשוק. אבל בינתיים, דברים השתנו, המשכורות שלכם, ההוצאות שהלכו וגד המשך...
articlePic

כיצד לתכנן את תשלומי המשכנתא

כיצד אפשר לתכנן את תשלומי המשכנתא כך שהחזרי המשכנתא העתידיים יתאימו לקצב גידול המשפחה? המשך...
articlePic

הריביות שאפשר לקבל על המשכנתא

עולם כלכלי שלם מסתמך על מצב הריביות במשק. בתקופה האחרונה חלה הפחתה בריבית לכדי הרמה הנמוכה ביותר שנרשמה אי פעם בישראל, אפילו מתחת המשך...
callus