סבסוד משכנתאות


לאורך שנים רבות אנשים מנסים למצוא פתרונות בתשלומי המשכנתא, אותה הלוואה שמתחייבים אליה לאורך עשרות בשנים ובסכומי עתק של מאות אלפי שקלים. עבור קהל השכירים לרוב מדובר בצעד קשה מאוד המחייב חשיבה זהירה וניסיון ללקט את כל אפשרויות הפעולה לפני שעושים רוכשים את הדירה. גם המשכנתא, שאמורה להקל על הליך רכישת נכס נדל"ן למגורים או נדל"ן להשקעה בארץ – היא צעד שלא קל לקיים. בשנת 2011 אושרה הצעת חוק, אשר אמורה לסייע במידה מסוימת למשקיעים ברכישת דירה – לרבות נכסים בפריפריה, וזאת באמצעות אפשרות לסבסוד משכנתא.

מה משמעות סבסוד משכנתא?
המשמעות של התהליך היא סבסוד למשכנתא שבו משתתפת המדינה, והוא ינתן רק לזוגות צעירים שעונים על התנאים שנקבעו – כמו למשל רכישת דירה באזורי פיתוח כמו נגב, יהודה ושומרון וגם הגליל. בכל מקום שבו בוחרים לרכוש את הדירה, סכום הסבסוד משתנה, כאשר הוא מתבטא בהחזרים חודשיים שיכולים להגיע לשיעור של עשרות ומאות אלפי שקלים באופן כולל, לפי דרגות חשיבות ההתיישבות ותנאי הבנקים השונים. הריבית על משכנתא גם היא אמורה להיות מוגבלת.

איך ממלאים את התנאים כדי לקבל את הסבסוד?
כשהתנאי העיקרי לקבלת המשכנתא הוא שיכון באזור שיש לו עדיפות לאומית גבוהה, חשוב שאותה בנייה תשתייך לאזור שבו יש בנייה רוויה – המשמעות היא בניית ארבע דירות לפחות בתוך דונם אדמה. קוני הדירה חייבים להחזיק בפועל בנכס ולא לצורך השקעות נדל"ן מניבות לצורך העניין – אולם אם יעתיקו את מקום מגוריהם בעתיד – תיתכן אפשרות לגרירת משכנתא – כל אימת שגם המיקום החדש יענה על דרישות הסבסוד.

מדוע הציעו את החוק הזה?
באמצעות חוק זה עונים על צרכים משני צידי המתרס- הצורך של הזוג הצעיר בתחילת דרכו לקנות נכס משל עצמו כדי לשכן בו את הקן שלו, והצורך של המדינה מאידך לשכן באזור שיש לו עדיפות ברמה הלאומית.
 

iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn

מלא פרטיך ונציגי הגופים המסומנים יחזרו אליך בהקדם:

 
קבלו הצעות לייעוץ משכנתא
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
 
קבלו הצעות למחזור משכנתא
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
 
קבלו הצעות לפריסת משכנתא
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
articlePic

ייעוץ משכנתאות - הדרך לחיסכון

אנשים רבים בוחרים להיעזר באנשי מקצוע בתחום המשכנתאות במטרה להצליח לקבל את תנאי ההלוואה הטובים ביותר. המשך...
articlePic

מתי אפשר למחזר משכנתא

כשלקחתם משכנתא לפני כמה שנים, הייתם יותר צעירים, כנראה שלא היו לכם ילדים, וגם המשכנתא שהציעו לכם בבנק נראתה מההצעות הטובות בשוק. אבל בינתיים, דברים השתנו, המשכורות שלכם, ההוצאות שהלכו וגד המשך...
articlePic

כיצד לתכנן את תשלומי המשכנתא

כיצד אפשר לתכנן את תשלומי המשכנתא כך שהחזרי המשכנתא העתידיים יתאימו לקצב גידול המשפחה? המשך...
articlePic

הריביות שאפשר לקבל על המשכנתא

עולם כלכלי שלם מסתמך על מצב הריביות במשק. בתקופה האחרונה חלה הפחתה בריבית לכדי הרמה הנמוכה ביותר שנרשמה אי פעם בישראל, אפילו מתחת המשך...
callus