האם כדאי לקנות דירה ומה המשכנתא?


היום קשה יותר לרכוש דירות – גם אם זה לצורך אלמנטרי – מגורים בדירה יחידה שברשות בעליה. מחירי הדירות נוסקים, ישנה שחיקת שכר והמשכנתא נוקפת לאורך יותר זמן במהלך החיים. אם לפני מספר שנים היה מדובר על כמות משכורות שהייתה מספיקה לעשרים שנים לערך על מנת להחזיר את כל המשכנתא, היום מדובר על שלושים שנים שלמות שבהן יש להפריש הצידה כמה אלפי שקלים, וזאת עוד לפני שדיברנו על חיסכון בצד, השקעה ברכב ובתנאי המחיה השוטפים וגם השיפוץ החד פעמי שאמור להשביח את הדירה בהמשך.

שכירות או משכנתא?
אפשר לומר, כי לפחות עבור מי שגר במרכז, שכירות חודשית לזוג ממוצע עולה כיום כמה אלפי שקלים – מה שיכול להיות מחיר התחליף להחזרי המשכנתא החודשיים. ישנם סוגי משכנתאות שיכולים לשנות את פני התמונה, ההחזרים לא חייבים להיות קבועים לאורך כל התקופה – לדוגמה, ישנה משכנתא שתשנה את תנאיה בכל עשר שנים ובכך ניתן להתגבר על ההוצאות הכספיות שמתוכננות מראש כדי לשפץ את הבית לדוגמה או להתכונן לתקופת היציאה לגמלאות שבה אמורות להשתחרר קרנות פנסיה.

ביטוח משכנתא – לא תמיד חלק מעסקת החבילה
למחיר המשכנתא ישנה משמעות גם מבחינת הביטוח שעושים למשכנתא. ניתן לקבל אמנם הצעת ביטוח משכנתא בנפרד מחברות ביטוח שונות ומגורמים בנקאיים אחרים מהגורם שמלווה, אולם את התשלום על הביטוח כוללים גם בתוך סכום ההלוואה, היות ומדובר על הוצאה מחויבת המציאות נוספת של עשרות אלפי שקלים.

אפשר להוזיל
חשוב לדרוש לוח סילוקין מהגורם שמלווה את המשכנתא ולהזין את פרטי ההצעה במחשבון לחישוב המשכנתא. כך אפשר, אפילו לפני פנייה לייעוץ משכנתא, להבין כדאיות של העסקה. בנוסף, יש להבחין מה התנאים שמשנים את התמונה – הלוואה צמודה למדד, ריבית משתנה ועוד ולבחון את הכדאיות גם פה.
 

iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn

מלא פרטיך ונציגי הגופים המסומנים יחזרו אליך בהקדם:

 
קבלו הצעות לייעוץ משכנתא
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
 
קבלו הצעות למחזור משכנתא
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
 
קבלו הצעות לפריסת משכנתא
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
articlePic

ייעוץ משכנתאות - הדרך לחיסכון

אנשים רבים בוחרים להיעזר באנשי מקצוע בתחום המשכנתאות במטרה להצליח לקבל את תנאי ההלוואה הטובים ביותר. המשך...
articlePic

מתי אפשר למחזר משכנתא

כשלקחתם משכנתא לפני כמה שנים, הייתם יותר צעירים, כנראה שלא היו לכם ילדים, וגם המשכנתא שהציעו לכם בבנק נראתה מההצעות הטובות בשוק. אבל בינתיים, דברים השתנו, המשכורות שלכם, ההוצאות שהלכו וגד המשך...
articlePic

כיצד לתכנן את תשלומי המשכנתא

כיצד אפשר לתכנן את תשלומי המשכנתא כך שהחזרי המשכנתא העתידיים יתאימו לקצב גידול המשפחה? המשך...
articlePic

הריביות שאפשר לקבל על המשכנתא

עולם כלכלי שלם מסתמך על מצב הריביות במשק. בתקופה האחרונה חלה הפחתה בריבית לכדי הרמה הנמוכה ביותר שנרשמה אי פעם בישראל, אפילו מתחת המשך...
callus