האם חייבים לרכוש ביטוח משכנתא בבנק?


קשה להסתדר ללא משכנתא, ואולי אפילו בלתי אפשרי. משכנתא מאפשרת לנכס להיות של הרוכש באופן בלעדי – אולם לאחר עשרות שנים, והיא נקבעת בהתאם לתוכנית המשכנתא שסוכם בין הבנק או החברה המלווה ללווה. בשנת 1998 הרפורמה שבשוק ההון אפשרה לגורמים פיננסים לבד מהבנק להעניק הלוואות בסכומי ענק וכן לפרקי זמן גדולים. יחד עם המשכנתא, המלווים מעוניינים למזער את הסיכונים; מעוניינים לפתור מצב שבו הלווה אינו מסוגל להחזיר את החובות שנותרו מסיבות שונות. כאן נכנס לתמונה ביטוח משכנתא, וכמו המשכנתא גם את הביטוח ניתן לבחור מרשימת מלווים חוץ בנקאיים.

למה טוב ביטוח משכנתא?
אמנם כיום נדרשים לעשות ביטוח משכנתא לכל משכנתא, אולם מה זה באמת אומר, והאם ניתן להפיק מכך תועלת גם שלא במסגרת תשלומי המשכנתא?התשובה היא חיובית. מדובר בצירוף של שני ביטוחים: ביטוח מבנה וביטוח חיים. למעשה, ניתן להפעיל את הביטוח בכל מקרה ביטוח המצוין בפוליסה, על מנת להקל את התשלום על המשכנתא ובאופן שלא יקשה על המבוטח להחזיר את סכום ההחזרים החודשיים.

ריבוי של חברות ביטוח משכנתא
כאשר מחשבים את סכום המשכנתא הכולל, ודאי לוקחים בחשבון גם את ההוצאות על ביטוח משכנתא, אלו הוצאות קריטיות שנאמדות באלפי ובעשרות אלפי שקלים. גם המחיר הזה מחולק לתשלומים ומשולם מדי חודש בחודשו לחברת הביטוח. מצד שני, ניתן לדרוש חישוב של הביטוח לבד כמו גם של ההלוואה לבד, ולחשב היכן יוצא משתלם יותר.

לעשות השוואה בין חברות לביטוח משכנתא
ניתן ואפילו רצוי לעשות השוואה בין חברות לביטוח משכנתא, שכן באופן הזה ניתן להשיג את המטרה שזוגות צעירים רבים מעוניינים בה: חיסכון, המשפיע על טווח זמן ארוך. על מנת להבין מה מציעים לעומק, רצוי לקבוע עם נציג החברה פגישה.
 

iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn

מלא פרטיך ונציגי הגופים המסומנים יחזרו אליך בהקדם:

 
קבלו הצעות לייעוץ משכנתא
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
 
קבלו הצעות למחזור משכנתא
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
 
קבלו הצעות לפריסת משכנתא
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
articlePic

ייעוץ משכנתאות - הדרך לחיסכון

אנשים רבים בוחרים להיעזר באנשי מקצוע בתחום המשכנתאות במטרה להצליח לקבל את תנאי ההלוואה הטובים ביותר. המשך...
articlePic

מתי אפשר למחזר משכנתא

כשלקחתם משכנתא לפני כמה שנים, הייתם יותר צעירים, כנראה שלא היו לכם ילדים, וגם המשכנתא שהציעו לכם בבנק נראתה מההצעות הטובות בשוק. אבל בינתיים, דברים השתנו, המשכורות שלכם, ההוצאות שהלכו וגד המשך...
articlePic

כיצד לתכנן את תשלומי המשכנתא

כיצד אפשר לתכנן את תשלומי המשכנתא כך שהחזרי המשכנתא העתידיים יתאימו לקצב גידול המשפחה? המשך...
articlePic

הריביות שאפשר לקבל על המשכנתא

עולם כלכלי שלם מסתמך על מצב הריביות במשק. בתקופה האחרונה חלה הפחתה בריבית לכדי הרמה הנמוכה ביותר שנרשמה אי פעם בישראל, אפילו מתחת המשך...
callus