מה עושים כאשר מתקשים בהחזר משכנתא?


משכנתא היא אחת ההוצאות הגדולות ביותר העומדות בפני כל משק בית ממוצע.  מאז ומתמיד האוכלוסיה בישראל רכשה לעצמה מינהג של רכישת בית ולא חיים בשכירות. בשנים האחרונות התופעה אף החמירה והנתונים מראים עליה ניכרת ברכישת בתים חדשים. הדרך העיקרית למימון רכישת דירה היא באמצעות משכנתא. כיום כמעט כל רוכש דירה חדשה עושה זאת באמצעות מימון של לפחות שישים אחוז מהבנקים באמצעות משכנתא.

החזר משכנתא
כל משק בית לוקח על עצמו משכנתא וקובע את ההחזר החודשי על פי יכולתיו הכלכליות ועל פי רצונותיו. גובה ההחזר החודשי נקבע על פי לוח סילוקין והריבית לרוב מחושבת במספר דרכים שונות. הבעיות מתחילות לצוץ כאשר משק הבית אינו מסוגל לעמוד בהחזרים החודשים של המשכנתא וזאת בשל סיבות אישיות שונות.

מה עושים כאשר לא מצליחים להחזיר משכנתא?
כאשר לא מצליחים להחזיר משכנתא או כאשר מתחילים לראות סימנים של מצוקה כלכלית מומלץ לפנות לבנק עוד לפני  שמתחילים להיכנס לפירעון התשלומים. ברוב המקרים הבנק יציע לפרוס את המשכנתא למספר תשלומים רב יותר וכך להקטין את ההחזר החודשי. אופציה שניה שלעיתים הבנק נותן היא דחיה זמנית של מספר תשלומים ודחייתם לתקופה עתידית יותר.

מכירה של הדירה
האופציה האחרונה שעומדת בפני הלווה וחייב המשכנתא היא כמובן מכירת הדירה והחזר החוב לבנק. כמובן שזו האופציה האחרונה אך עדיין, במידה והבנק כבר איפשר פריסת תשלומים ונתן דחיית תשלומים ועדייםן המצב הכלכלי לא השתפר, האופציה האחרונה היא מכירת הדירה והחזר ההלוואה לבנק. כמובן שמכירת דירה באופן עצמאי עדיפה על מכירת דירה באמצעות הוצאה לפועל ועל כן חשוב מאוד לזהות מבעוד מועד את המצב ואת המיקום על ציר הזמן. לסיכום,  במידה ומתחילים לזהות בעיה בהחזר התשלומים יש לבחון את כל האופציות הקיימות ולפעול על פי סדר החומרה שלהן.




 

iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn

מלא פרטיך ונציגי הגופים המסומנים יחזרו אליך בהקדם:

 
קבלו הצעות לייעוץ משכנתא
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
 
קבלו הצעות למחזור משכנתא
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
 
קבלו הצעות לפריסת משכנתא
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
articlePic

ייעוץ משכנתאות - הדרך לחיסכון

אנשים רבים בוחרים להיעזר באנשי מקצוע בתחום המשכנתאות במטרה להצליח לקבל את תנאי ההלוואה הטובים ביותר. המשך...
articlePic

מתי אפשר למחזר משכנתא

כשלקחתם משכנתא לפני כמה שנים, הייתם יותר צעירים, כנראה שלא היו לכם ילדים, וגם המשכנתא שהציעו לכם בבנק נראתה מההצעות הטובות בשוק. אבל בינתיים, דברים השתנו, המשכורות שלכם, ההוצאות שהלכו וגד המשך...
articlePic

כיצד לתכנן את תשלומי המשכנתא

כיצד אפשר לתכנן את תשלומי המשכנתא כך שהחזרי המשכנתא העתידיים יתאימו לקצב גידול המשפחה? המשך...
articlePic

הריביות שאפשר לקבל על המשכנתא

עולם כלכלי שלם מסתמך על מצב הריביות במשק. בתקופה האחרונה חלה הפחתה בריבית לכדי הרמה הנמוכה ביותר שנרשמה אי פעם בישראל, אפילו מתחת המשך...
callus