המושגים שחובה לדעת לפני לקיחת משכנתא


לפני שלוקחים משכנתא חשוב להתעניין באשר לכל פרט שעשוי להקל על המשלמים את ההחזרים, כיוון שגם מדובר על תקופת זמן ארוכה של עשרות שנות התחייבות להחזר. המשכנתא תינתן כנגד הגשת מסמכים לבקשת בעלות על נכס – כשהנכס יכול להיות כל רכוש בתחום המקרקעין: קרקע, דירה, בית צמוד קרקע, בניין ועוד. כאשר בודקים איזו מן ההצעות היא הטובה ביותר, למעשה בודקים את תמהיל המשכנתא – כלומר לאילו תתי הלוואות מחלקים אותה. כמובן, את התנאים מקבלים בהתאם לאחוז המימון – כיסוי הלוואה שלו הרוכשים זקוקים (לרוב אחוז המימון הוא עד 70 %).

לקבל אישור עקרוני למשכנתא מהמלווה
אישור עקרוני הוא האישור הראשוני מהבנק לזכאות הלוואה כמו משכנתא, זו אחת המשימות לפני נטילת הלוואת משכנתא. באמצעות האישור הזה הציפיות בין הלווה למלווה מתואמות: מסכימים בין השניים באשר לתנאים שהמלווה יציע, עוד לפני שהבנק בדק את הנכס עצמו. הבנק (או כל מלווה משכנתא) יבדוק את הנכס כדי להבין מה ערכו המשוער.

מה זו הערת אזהרה בטאבו?
 הערת האזהרה תירשם לאחר הגעה של המוכר והקונה להסכמה והם החלו בביצועה של העסקה. את ההערה רושמים במנהל המקרקעין של ישראל, ומשמעותה היא התראה לגורמים אחרים המעוניינים לרכוש את הנכס ולמתווכי הנדל"ן, כי ישנה התחייבות למכירתו. האזהרה הזו מסייעת למעשה מפני הונאה – עשיית רווח ממכירה כפולה שלו.

לבנות את תמהיל המשכנתא
התמהיל יהיה בנוי מהצמדות שונות של סוגי ריביות שתשפענה על קרן המשכנתא ולעתים אף תכפלנה את סכום ההחזר פי שתיים מהסכום ששולם בחודש הראשון. יש להתעניין באשר לקנסות – איך הולך נושא פירעון ההלוואה והאם זה ניתן על פי המסלול. תמהיל משכנתא הוא המסלול שיושפע מאותן הצמדות, קנסות ועמלות.
 

iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn

מלא פרטיך ונציגי הגופים המסומנים יחזרו אליך בהקדם:

 
קבלו הצעות לייעוץ משכנתא
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
 
קבלו הצעות למחזור משכנתא
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
 
קבלו הצעות לפריסת משכנתא
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
articlePic

ייעוץ משכנתאות - הדרך לחיסכון

אנשים רבים בוחרים להיעזר באנשי מקצוע בתחום המשכנתאות במטרה להצליח לקבל את תנאי ההלוואה הטובים ביותר. המשך...
articlePic

מתי אפשר למחזר משכנתא

כשלקחתם משכנתא לפני כמה שנים, הייתם יותר צעירים, כנראה שלא היו לכם ילדים, וגם המשכנתא שהציעו לכם בבנק נראתה מההצעות הטובות בשוק. אבל בינתיים, דברים השתנו, המשכורות שלכם, ההוצאות שהלכו וגד המשך...
articlePic

כיצד לתכנן את תשלומי המשכנתא

כיצד אפשר לתכנן את תשלומי המשכנתא כך שהחזרי המשכנתא העתידיים יתאימו לקצב גידול המשפחה? המשך...
articlePic

הריביות שאפשר לקבל על המשכנתא

עולם כלכלי שלם מסתמך על מצב הריביות במשק. בתקופה האחרונה חלה הפחתה בריבית לכדי הרמה הנמוכה ביותר שנרשמה אי פעם בישראל, אפילו מתחת המשך...
callus