מחירי ביטוח המשכנתא ישתנו בשנה הקרובה?


מי מאיתנו לא נזקק למשכנתא בכדי לבנות או לקנות את בית חלומותינו? כדי לקבל את המשכנתא הנחוצה אנו מחויבים בביטוח משכנתא שלפי התחזיות הולך להתייקר ולהתייקר. הרוב המוחלט של האנשים המעוניינים לרכוש או לבנות בית נאלץ לקחת משכנתא כדי לעשות זאת, כאשר גובה המשכנתא נא בדרך כלל בין 50%-90% משווי הנכס הרצוי. כיוון שמדובר בהלוואה גדולה לטווח ארוך ובתקופה כלכלית רעועה ישנו סיכונים רבים כגון אי עמידה בתשלומי ההחזרים, מות אחד הלווים או נזקים שייתכנו לנכס. לכן לאחרונה ישנה הקפדה יתרה על נושא ביטוחי המשכנתאות הן מצד הבנקים והן מצד ממשלת ישראל. אך במידה וביטוחי המשכנתאות כן יתייקרו, כיצד יעמדו בכך לוקחי המשכנתאות.

מהו ביטוח משכנתא?
כאמור, כאשר מעוניינים לקחת משכנתא מהבנק, האחרון מחייב ברכישת ביטוח משכנתא. פוליסת ביטוח משכנתא מכילה בתוכה ביטוח חיים המכסה את הבנק במידה ואחד מהלווים נפטר כך שאינו צריך לחפש אחר הלווה הנוסף בכדי לקבל את מלוא הסכום שנותר למשכנתא. וביטוח מבנה שנועד להגן על הבנק מפני נזקים הגורמים לירידת ערך הנכס, שכן כל עוד לא שולמה המשכנתא עד תומה הנכס שייך לבנק. כמובן שביטוח זה מגן גם על הלווים מפני מגוון נזקים ממקורות שונים דוגמת אסונות טבע, שריפות ועוד. ביטוח המבנה יכול להיעשות על הבית עצמו או להרחיבו גם על תכולתו והשטח הצמוד אליו, בהתאם לפוליסה.

מדוע צפויה התייקרות של ביטוחי המשכנתא?
אנו חיים בתקופה עמוסת אסונות, בעיקר אסונות טבע שהולכים ומתקרבים גם לישראל. צונאמי בתאילנד רעידות אדמה שעד כה נראו רחוקות דוגמת יפן, הולכות ומתקרבות כפי שנכחנו לראות באיראן בתקופה האחרונה ועוד. בשל כך החלו חברות הביטוח והמבטחים השונים המספקים ביטוחי משכנתאות לייקר את תעריפי אותם הביטוחים. הצפי, על פי מומחים, הוא התייקרות בשיעור של 5%-20% בזמן הקרוב עקב התקרבות הסכנה. אך האם באת נגמר הסיפור?

האם אכן צפויה רק התייקרות?
למרות ניבויי ההתייקרות, או אולי בעקבותיהם, ניתן לראות כי שר האוצר בדימוס הכריז על הוזלתם על ידי הגבלת העמלה הנלקחת בעת מכירת ביטוחי משכנתא לעד 20% משווי הפרמיה בצורה גורפת, דבר שלא היה נהוג קודם. כך עדיין יתאפשר לאדם הפשוט לקחת משכנתא, אך ראוי לציין כי גם ללוקחי המשכנתא תפקיד בהוזלת העלויות. התחרות הרבה בתחום נותנת ללקוח כח רב בהתמקחות על המחיר, והשוואת המחירים תוך בדיקה מעמיקה של הפוליסות השונות יכולה להסתכם בפערי מחירים משמעותיים עבור המבוטחים. אלו הן נקודות האור המרכזיות שמיטיבות עם הצרכן הערני שיערוך השוואה מקיפה טרם רכישת הפוליסה.   

iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn

מלא פרטיך ונציגי הגופים המסומנים יחזרו אליך בהקדם:

 
קבלו הצעות לייעוץ משכנתא
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
 
קבלו הצעות למחזור משכנתא
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
 
קבלו הצעות לפריסת משכנתא
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
articlePic

ייעוץ משכנתאות - הדרך לחיסכון

אנשים רבים בוחרים להיעזר באנשי מקצוע בתחום המשכנתאות במטרה להצליח לקבל את תנאי ההלוואה הטובים ביותר. המשך...
articlePic

מתי אפשר למחזר משכנתא

כשלקחתם משכנתא לפני כמה שנים, הייתם יותר צעירים, כנראה שלא היו לכם ילדים, וגם המשכנתא שהציעו לכם בבנק נראתה מההצעות הטובות בשוק. אבל בינתיים, דברים השתנו, המשכורות שלכם, ההוצאות שהלכו וגד המשך...
articlePic

כיצד לתכנן את תשלומי המשכנתא

כיצד אפשר לתכנן את תשלומי המשכנתא כך שהחזרי המשכנתא העתידיים יתאימו לקצב גידול המשפחה? המשך...
articlePic

הריביות שאפשר לקבל על המשכנתא

עולם כלכלי שלם מסתמך על מצב הריביות במשק. בתקופה האחרונה חלה הפחתה בריבית לכדי הרמה הנמוכה ביותר שנרשמה אי פעם בישראל, אפילו מתחת המשך...
callus