תשעת מושגי חובה לפני שלוקחים משכנתא


היום רבים פונים לערוצים הישירים על מנת לרכוש דברים; רכישה של מוצרים באיסוף עצמי, כדי לא לשלם לחברת ההובלות, רכישת ביטוח רכב באמצעים ישירים ובחברות הביטוח הישירות, מבלי לפנות לסוכני ביטוח וכדומה. קשה לומר שניתן להגיע לתוצאה יעילה וטובה בהתחייבות למשכנתא, אם לא מעורב בכך איש מקצוע שבקיא בכל הנתונים ובכל אפשרויות המשכנתא ויודע להרכיב את התמהיל הנכון והמתאים. אותו יועץ הוא גם איש הקשר מול הגורם המלווה ועושה שירות נוסף וחשוב בכך.

הנחיתה הרכה לעולם המושגים
כדי להבין כמה מושגים מעולם המשכנתא, ניתן לפנות לאינטרנט. המילים הללו למעשה מייצרות הבנה בין היועץ לבין הלקוח, שניהם מגיעים לעמק השווה וההחלטה נעשית יותר קלה כביכול, כבר בפגישה עם היועץ. המושגים בתחום זה אינם תלושים – הם מייצגים מושגים מעולם הפיננסים.

אחוז המימון
אחוז מימון הינו שיעור ההלוואה אותה לוקחים עבור ערך הבית. אחוז המימון לרוח מתוך השלם – השלם הינו ערך הבית ואחוז המימון הוא אחוז הסכום אותו המלווה מממן ביחס אליו. כיון שבנק ישראל אינו מעוניין בהשלכות כתוצאה מירידת ערך הבית, הוא מגביל את אחוז המימון על נטילת משכנתא במינימום של 60%.

קבלת אישור עקרוני
האישור העקרוני הינו השלב הראשון בתהליך רכישת המשכנתא. אישור זה מתאם ציפיות בין הלווה למלווה (הבנק), לפי התנאים שהבנק מציע. האישור הזה ניתן לאחר שהבנק בדק ומצא שהלווה זכאי להלוואה לאור נתוניו הפיננסיים ותוך התחשבות בערך המשוער של הנכס.

מיהם בעלי הזכויות בנכס?
בעלי הזכויות על הקרקע נחלקים לחמש רמות בדירוג הזכויות. הבעלות היא הדרגה הגבוהה ביותר, ויש בה כדי להקנות לבעלים את הזכות למכור, להשכיר את הנכס או להשתמש בו בהתאם לצרכיו על פי היתרים. 

מחזור משכנתא
ניתן להחליף את המשכנתא הקיימת במשכנתא חדשה. לווים רבים מחליפים את תוכנית המשכנתא בהתאם לשינויים הקורים במשק – הורדת ריבית או שינויים במטבע החוץ, או שינויים פיננסים אישיים הנוגעים ללווה, כמו למשל אפשרות להחזרים גבוהים יותר. 
 
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn

מלא פרטיך ונציגי הגופים המסומנים יחזרו אליך בהקדם:

 
קבלו הצעות לייעוץ משכנתא
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
 
קבלו הצעות למחזור משכנתא
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
 
קבלו הצעות לפריסת משכנתא
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
articlePic

ייעוץ משכנתאות - הדרך לחיסכון

אנשים רבים בוחרים להיעזר באנשי מקצוע בתחום המשכנתאות במטרה להצליח לקבל את תנאי ההלוואה הטובים ביותר. המשך...
articlePic

מתי אפשר למחזר משכנתא

כשלקחתם משכנתא לפני כמה שנים, הייתם יותר צעירים, כנראה שלא היו לכם ילדים, וגם המשכנתא שהציעו לכם בבנק נראתה מההצעות הטובות בשוק. אבל בינתיים, דברים השתנו, המשכורות שלכם, ההוצאות שהלכו וגד המשך...
articlePic

כיצד לתכנן את תשלומי המשכנתא

כיצד אפשר לתכנן את תשלומי המשכנתא כך שהחזרי המשכנתא העתידיים יתאימו לקצב גידול המשפחה? המשך...
articlePic

הריביות שאפשר לקבל על המשכנתא

עולם כלכלי שלם מסתמך על מצב הריביות במשק. בתקופה האחרונה חלה הפחתה בריבית לכדי הרמה הנמוכה ביותר שנרשמה אי פעם בישראל, אפילו מתחת המשך...
callus