לקחת משכנתא בדרך הנכונה


משכנתא היא דרך להשיג את הנכס שמעוניינים בו, גם כשישנו פער גדול בין הרצוי למצוי בחשבון הבנק. יש לקחת בחשבון את היכולת להחזיר את הסכומים הגבוהים הללו לאורך שנים רבות, ללא חריגה מן התשלום. קצב נטילת הלוואות המשכנתא אינו יורד, על אף שהתנאים הולכים ומתקשחים כלפי הלווים. באוגוסט 2012 נרשם שיא חריג בנטילת משכנתאות – קרוב לשש מיליארד שקלים – הסכום הגבוה ביותר עד לימים אלו, הוא מיוחס לכך שהייתה העלאת מע"מ בחודש ספטמבר 2012. קצב נטילת המשכנתאות ממשיך להיות גבוה, ואולי משום שרבים גילו דרכים לייעל את אופן עריכת המשכנתא, או שהחליטו להשקיע בדירות לצורכי השקעה מניבה. למעשה, גם אם תשלום המשכנתא גבוה מעט יותר מדמי השכירות החודשית, הרי שבסופו של עניין ישנה בעלות על נכס, שלא כמו בשכירות בלתי מחויבת.

קשה לכמת כסף
גם כשישנם מחקרים שמראים שרכישת נכס, הדרך הישנה והמקובלת לתקוע יתד לעתיד המשפחתי, היא הדרך הפחות עדיפה לחסוך או להרוויח מן העסקה, הרי שלא ניתן לדעת או לצפות לעתיד מה יהיה שווי הקרקע בשלב מאוחר יותר, וכן – בנכס שבבעלות מלאה ישנה האפשרות לבצע ככל העולה על רוחו של המחזיק בו – לשבור קירות וליהנות מן התועלת שבו.

הסיכון שבלקיחת משכנתא
הסיכון שבהתחייבות ארוכת טווח זו היא תמיד חוסר היכולת לעמוד בתשלומים, והכניסה הבלתי רצויה לתהליכי עיקול הדירה או הליכים משפטיים שונים מול הלווה. מכאן, שגובה המשכנתא אמור להיות הגיוני גם על פי תפישת הבנק – וישנו אישור ראשוני של בקשת הלווים על ידי הבנק. 

להתחיל מצעד קטן
כמו כל עניין ודבר, ההמלצה היא "להתחיל בקטן", ו"לא לקפוץ מעל לגובה הפופיק". תמיד ניתן לשדרג בעתיד את הדירה לדירה גדולה יותר בהתאם לצרכים וליכולת. באופן טבעי השכר אמור לעלות וגם היכולת להגדיל את המשכנתא, כלומר-  לקחת משכנתא נוספת שתכסה את הקודמת ותענה על צרכי ההלוואה הנוכחית. 
 
 
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn

מלא פרטיך ונציגי הגופים המסומנים יחזרו אליך בהקדם:

 
קבלו הצעות לייעוץ משכנתא
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
 
קבלו הצעות למחזור משכנתא
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
 
קבלו הצעות לפריסת משכנתא
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
articlePic

ייעוץ משכנתאות - הדרך לחיסכון

אנשים רבים בוחרים להיעזר באנשי מקצוע בתחום המשכנתאות במטרה להצליח לקבל את תנאי ההלוואה הטובים ביותר. המשך...
articlePic

מתי אפשר למחזר משכנתא

כשלקחתם משכנתא לפני כמה שנים, הייתם יותר צעירים, כנראה שלא היו לכם ילדים, וגם המשכנתא שהציעו לכם בבנק נראתה מההצעות הטובות בשוק. אבל בינתיים, דברים השתנו, המשכורות שלכם, ההוצאות שהלכו וגד המשך...
articlePic

כיצד לתכנן את תשלומי המשכנתא

כיצד אפשר לתכנן את תשלומי המשכנתא כך שהחזרי המשכנתא העתידיים יתאימו לקצב גידול המשפחה? המשך...
articlePic

הריביות שאפשר לקבל על המשכנתא

עולם כלכלי שלם מסתמך על מצב הריביות במשק. בתקופה האחרונה חלה הפחתה בריבית לכדי הרמה הנמוכה ביותר שנרשמה אי פעם בישראל, אפילו מתחת המשך...
callus