אילו מסלולי משכנתא קיימים בבנקים?


הדרך לרכישת דירה אולי אינה קלה במיוחד, אולם העול האמיתי הוא בשנים שבהן משלמים את המשכנתא. מדובר על הלוואה בסדר גודל של מאות אלפי שקלים, כשאליה מתווסף גם ביטוח משכנתא בגובה של אלפי ועשרות אלפי שקלים – סכום לא מבוטל שאין בו שימוש אלא אם אחד מתנאי הביטוח מתקיים. ההתחלה מלווה בחששות – במיוחד כשכל צד שמגיש הצעה למשכנתא נשמע כמי שיש לו אינטרס לבלוע כספים רבים ככל הניתן מחשבונכם ולכך מתווסף חוסר ביטחון וידע בנושא. מכאן, שחשוב לפנות ליועץ משכנתאות מוסמך.

ייעוץ משכנתא בנושא מסלולים
ישנם סוגים רבים של משכנתאות, כל אחד מהם נועד לענות על היכולות ועל הצרכים של הלקוחות שמשלמים, ובכך גם למשוך את הלקוחות אל הבנק או אל חברת ההלוואות שמספקת את השירות. ישנם מסלולים קבועים לאורך כל חודשי התשלום, וישנם מסלולים למשכנתא שמשתנה עם כניסתם של כספים צפויים או בתקופה של הוצאות.

משכנתאות צמודות מדד
ישנה משכנתא צמודת מדד ברבית קבועה או ברבית משתנה. הסוג הראשון מתמחר ברבית קבועה כאשר אין השפעות חיצוניות על הריבית, כשבנוסף לקרן המשכנתא ישנו גם מדד המחירים לצרכן. המשתנה הוא אך ורק השינוי במדד. הסוג השני מתמחר במשכנתא שאינה קבועה, אלא תלויה בשינויים המתפרסמים באופן תקופתי על ידי בנק ישראל. ניתן להרכיב משכנתאות נוספות משילובים שונים דומים.

משכנתא צמודת מטבע או ריבית פריים
במשכנתא צמודה לאירו או צמודה לדולר מוסיפים גם ריבית ליבור – ריבית שהיא ממוצע הריביות של חמישה בנקים בלונדון. אותה ריבית תתעדכן כבכל רבעון או תקופה גדולה יותר. המסלול הצמוד לריבית פריים תוצמד לריבית פריים שנתפרסמה על ידי בנק ישראל, והיא ריבית חובה שלפיה הלוואות ופיקדונות שונים נשענים.
 

iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn

מלא פרטיך ונציגי הגופים המסומנים יחזרו אליך בהקדם:

 
קבלו הצעות לייעוץ משכנתא
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
 
קבלו הצעות למחזור משכנתא
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
 
קבלו הצעות לפריסת משכנתא
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
articlePic

ייעוץ משכנתאות - הדרך לחיסכון

אנשים רבים בוחרים להיעזר באנשי מקצוע בתחום המשכנתאות במטרה להצליח לקבל את תנאי ההלוואה הטובים ביותר. המשך...
articlePic

מתי אפשר למחזר משכנתא

כשלקחתם משכנתא לפני כמה שנים, הייתם יותר צעירים, כנראה שלא היו לכם ילדים, וגם המשכנתא שהציעו לכם בבנק נראתה מההצעות הטובות בשוק. אבל בינתיים, דברים השתנו, המשכורות שלכם, ההוצאות שהלכו וגד המשך...
articlePic

כיצד לתכנן את תשלומי המשכנתא

כיצד אפשר לתכנן את תשלומי המשכנתא כך שהחזרי המשכנתא העתידיים יתאימו לקצב גידול המשפחה? המשך...
articlePic

הריביות שאפשר לקבל על המשכנתא

עולם כלכלי שלם מסתמך על מצב הריביות במשק. בתקופה האחרונה חלה הפחתה בריבית לכדי הרמה הנמוכה ביותר שנרשמה אי פעם בישראל, אפילו מתחת המשך...
callus