איזה סוג משכנתא לקחת?


משכנתא בריבית קבועה, צמודה למדד או אולי צמודה לפריים. כיום מוצעות משכנתאות שונות כשלכל אחת מהן יש את היתרונות והחסרונות. בחירה במשכנתא מתאימה יכולה לחסוך הרבה כסף לבעליה.
אז אלו סוגי משכנתאות קיימים? מה ההבדל בין סוגי המשכנתאות השונים? הנה הם לפניכם:
1.משכנתא בריבית קבועה
במסלול הזה הלקוח סוגר עם הבנק את גובה הריבית במעמד העסקה והיא תישאר קבועה לכל תקופת המשכנתא. הריבית של המשכנתא נשארת ללא שינוי גם כאשר הריבית של המשכנתאות עולה או יורדת. בשיטה זו הלקוח יודע בדיוק כמה ישלם והוא לא תלוי באף פרמטר נוסף. מן הצד השני אם הריביות ירדו הוא יכול לשלם על הריבית  יקר יחסית.
2. משכנתא צמודה למדד
בשיטה זו מצמידים את הריבית למדד המחירים לצרכן. מדד זה מתפרסם בכל 15 בחודש. ערכו נקבע לפי ירידה או עלייה במחירי המשק בחודש שחלף. במקרה של עלייה במדד, תעלה בהתאמה גם הריבית על המשכנתא. אבל במקרה של ירידה במדד, הריבית לא תרד בהתאמה אלא תגיע לרמת אפס. כך יכול הבנק לוודא שהוא לא יכנס להפסדים.
3. משכנתא צמודה לפריים
הריבית במסלול זה נקבעת לפי ריבית הפריים במשק הנקבעת על ידי הבנק המרכזי. כאשר הפריים עולה כך גם עולה ריבית המשכנתא ולהיפך. ריבית הפריים לא יכול להיות שלילי כך שהירידה בריבית המשכנתא תהיה בהתאם לירידת הפריים.
4. משכנתא צמודה לדולר
במקרה הזה יקבע גובה הריבית בהתאם לשער היציג של הדולר לפי ערכו ביום החתימה על המשכנתא. בחירה במסלול זה מומלצת כמובן כאשר חלה ירידה גדולה בשער הדולר, מה שיוביל לירידה בהצמדה. יש לקחת בחשבון כי הדולר לא יישאר בערך נמוך לאורך זמן ובמידה ויעלה תעלה גם הריבית.
איך בוחרים?
מומחי משכנתאות ממליצים לפזר סיכונים. במילים אחרות, לקחת משכנתא שחלקים ממנה צמודים למדדים השונים. היחס המועדף הוא שליש – צמודה למדד, לריבית הפריים ולדולר. הבחירה בריבית קבועה פחות מומלצת, רוב הסיכויים שבמסלול זה תשלמו יותר בכל מקרה.

iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn

מלא פרטיך ונציגי הגופים המסומנים יחזרו אליך בהקדם:

 
קבלו הצעות לייעוץ משכנתא
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
 
קבלו הצעות למחזור משכנתא
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
 
קבלו הצעות לפריסת משכנתא
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
articlePic

ייעוץ משכנתאות - הדרך לחיסכון

אנשים רבים בוחרים להיעזר באנשי מקצוע בתחום המשכנתאות במטרה להצליח לקבל את תנאי ההלוואה הטובים ביותר. המשך...
articlePic

מתי אפשר למחזר משכנתא

כשלקחתם משכנתא לפני כמה שנים, הייתם יותר צעירים, כנראה שלא היו לכם ילדים, וגם המשכנתא שהציעו לכם בבנק נראתה מההצעות הטובות בשוק. אבל בינתיים, דברים השתנו, המשכורות שלכם, ההוצאות שהלכו וגד המשך...
articlePic

כיצד לתכנן את תשלומי המשכנתא

כיצד אפשר לתכנן את תשלומי המשכנתא כך שהחזרי המשכנתא העתידיים יתאימו לקצב גידול המשפחה? המשך...
articlePic

הריביות שאפשר לקבל על המשכנתא

עולם כלכלי שלם מסתמך על מצב הריביות במשק. בתקופה האחרונה חלה הפחתה בריבית לכדי הרמה הנמוכה ביותר שנרשמה אי פעם בישראל, אפילו מתחת המשך...
callus