השוואה בין מסלולי משכנתא שונים


המשק סובל בשנים האחרונות ובעיקר בעבר הלא רחוק מגירעון בתקציב ומהאטה משמעותית בפעילות, כשהממשלה מתמודדת עם זה תוך קיצוץ משמעותי בתקציב המדינה. איך ללוות משכנתא תוך ניצול של התנאים? השימוש בהלוואה של מאות אלפי שקלים מחייבת הצהרה על בטחונות ועל אפשרויות פיננסיות המצביעות על יציבות בהכנסות ויכולת לשלם את המשכנתא. יש בנטילת משכנתא משמעויות פיננסיות מרחיקות לכת ואף הרות גורל, על כן בחירה של מסלול המשכנתא שעדיף על פני אחרת חייבת להיות מושכלת ובדוקה. יש לקחת בחשבון משתנים שונים, כמו למשל גודל המשכנתא שנדרש כדי להשלים את הסכום לרכישה – אליו מוסיפים לעתים גם הלוואה לשיפוצים, מה הריבית על המשכנתא, איזו הצמדה, מה עלות המשכנתא כולה וההחזר החודשי. 

מצב שוק הדירות והמשכנתא
מסלולי המשכנתא נבדלים זה מזה באופן שבו הסכום מוחזר למלווה ובאופן של חישוב הריבית. המצב העכשווי במשק הוא שבנק ישראל מוריד את הריבית במשק על מנת לעודד פיתוח של עסקים חדשים על ידי משקיעים וחברות. בשנה אחת כבר בוצעו מספר הפחתות ריבית – ונראה כי התמונה נשארת כך יציבה לאורך תקופה. המצב הזה מקל על הלווים, ומנגד מחירי הדירות עולים. 

מסלול פריים 
מסלול הפריים נגזר מן הריבית של בנק ישראל, והיא לא צמודה למדד. המסלול הזה הוא שקלי, אינו צמוד למדד וניתן לפרוע אותו באופן מוקדם, מבלי להיות מחויבים בעמלת פירעון מוקדם. במסלול זה ישנה רמת ריבית מקובלת – פריים מינוס 0.7%-0.95%.

מסלול Grace
הבנקים מאפשרים גם תקופת חסד למי שמעוניין להחזיר את קרן ההלוואה בזמן מאוחר יותר, אולם את הריבית הוא משלם מדי חודש בחודשו. ההסכם להלוואה – יכול להשתנות בין הלוואה אחת לשניה כמו למשל באופן ההצמדה או באופן חישוב הריבית – אלו הלוואות שנחשבות ליקרות יותר.

משכנתא צמודת מדד עם רבית משתנה או קבועה
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת בכל חודש את מדד המחירים לצרכן ב- 15 לחודש. באמצעות זאת משקפים את השינוי שחל בערך הכסף. כאשר המדד עולה באופן עקבי, המשמעות היא שההחזר החודשי יעלה, אולם הריבית במשכנתאות הללו נמוכה יותר.
 
 
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn
iphoneBtn

מלא פרטיך ונציגי הגופים המסומנים יחזרו אליך בהקדם:

 
קבלו הצעות לייעוץ משכנתא
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
 
קבלו הצעות למחזור משכנתא
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
 
קבלו הצעות לפריסת משכנתא
קראתי ואני מאשר את תקנון האתר
articlePic

ייעוץ משכנתאות - הדרך לחיסכון

אנשים רבים בוחרים להיעזר באנשי מקצוע בתחום המשכנתאות במטרה להצליח לקבל את תנאי ההלוואה הטובים ביותר. המשך...
articlePic

מתי אפשר למחזר משכנתא

כשלקחתם משכנתא לפני כמה שנים, הייתם יותר צעירים, כנראה שלא היו לכם ילדים, וגם המשכנתא שהציעו לכם בבנק נראתה מההצעות הטובות בשוק. אבל בינתיים, דברים השתנו, המשכורות שלכם, ההוצאות שהלכו וגד המשך...
articlePic

כיצד לתכנן את תשלומי המשכנתא

כיצד אפשר לתכנן את תשלומי המשכנתא כך שהחזרי המשכנתא העתידיים יתאימו לקצב גידול המשפחה? המשך...
articlePic

הריביות שאפשר לקבל על המשכנתא

עולם כלכלי שלם מסתמך על מצב הריביות במשק. בתקופה האחרונה חלה הפחתה בריבית לכדי הרמה הנמוכה ביותר שנרשמה אי פעם בישראל, אפילו מתחת המשך...
callus